Sunday, March 27, 2011

Shopping itu Indah...Makan itu Menawan

Sekarang ni musim SALE datang lagi...jom la beramai ramai ke shopping malls. Kak Long biler nak masuk gear bershopping sakan? Ejin sah sah bershopping tak hingat punya kat Bandung tu. Shopping itu Indah.
Apa apa hal pun isi perut dulu. Ej nak makan Teppanyaki. Layannn. Aku ambik nasi goreng beef...sedap mantap. Fid makan beef slice with chilly and garlic...pun sedap. Ej tetap dengan sirloin steaknya.
Antara tujuan utama ke Pavilion sebab nak singgah kat Maxis...dah datang dulu tapi technical person cuti...so datang lagi...sebab nak mintak dia tengokkan BB fid tak leh nak load gambar ke PC. Rupanya sebab smart kad tu terkeluar sikit. Sebab tu PC tak leh nak detect...lawak lawak...EJ cakap...la sebab tu je...datang sini berkali kali sebab tu je? lawak la mommy ni. Kan main Ej berkata kata.
Sebelum masuk gear shopping...konon nak pi bergambar...dok cari spot sesuai...sebab tak kan nak pi berposing kat fountain tu lagi kan...dah beribu kali berposing kat situ...last last...EJ yang berposing kat sini...nak masuk dalam tu tak berani...belum waktunya. Berposing kat luar je la.
Fid dah tergoda tengok bunga bungaan itu. Mood raya dah sampai ke? Mentang mentang pakai baju raya...katanya baju kuning tu baju raya...tapi sekarang dah di rasmikan.
Tak ingat apa nama kedai ni...tapi kereta dan patung batman tu memang memanggil manggil orang masuk...esp boys. Ej tak minat sangat....kami masuk pun sebab nak tengok orang ramai berkerumun kat pintu masuk utama...boleh nampak clear dari kedai ni...rupanya ada show street drums.

Konon nak pi shopping beli barang barang baby...tapi turned up shopping untuk Baby tua. Aku dah bosan tengok EJ dok pakai baju sama je...sebab banyak yang tak muat dah. Beli set botol susu Avent je untuk baby...selebihnya shopping untuk EJ. Lepas mommy keletihan...cepat cepat masuk The Loaf untuk mommy rehat. Ej pulak dok nyanyi lapar.
Pasangan remaja...Cak!
Sementara aku keluar kejap load photo dalam FB...dalam tu internet line tak clear...blogger tegar la katakan. Dua beranak ni berposing.
Ej layan cheese cake. Tak selembut yang sebelum ni. Ada 3 cawan lagi dalam fridge tu...sah sah aku yang kena habis kan nanti. Yang tu perisa oreo and strawberry.
Mine...coffee yang sedap mantap.
Beef sandwich yang sedap bangat...meletops...wajib di repeat.
For the last time that I will allow EJ order cabornara....sebabnya dia tak makan pun...macam macam la dia kata tawar la...cair la...padahal aku rasa sedap sangat cabornara ni. Ngades. Dia makan sandwich sedap aku tu...aku kena makan cabonara ni...Kalau ada Afiq...mesti licin dia sapu. Fid tak minat sangat...so aku la jadi mangsa kena habis kan...gone my diet...apakah?
Ehh...pasangan remaja lagi...layan.
Konon...memula je berposing...pastu dia tenung je speggetti tu...dok ngendeng sandwich momy dia.
Masa kami masuk...semua meja tu full house...biler diorang blah...aku cecepat snap photo dalam The Loaf ni.
Sebelum balik...posing lagi...dalam plastik sebelah EJ tu...aku tapau bread...chicken slice...50% discount sebab...baru di perkenalkan...RM9.90 sebuku. Esok boleh potong sikit bawa pi ofis for breakfast. Satanemmm.

3 comments:

Liz Duan said...

the very first picture tu cantik macam ada art ajer...kedai batman tu my boys pounya favourite...kau tgk jam dia, seboleh2 angah nak walhal tangan dia kurus keding...lama tak pergi pavillion:(

Ejin said...

makanan as usual sedap mantap ...mmg tahap menjejes air liur le kalau aku tengok ...

and yes, memang aku shopping sakan di Bandung ...kaki tak terasa sakit walaupun jalan non-stop for 12 hours, memang shopping itu sesungguhnyer indah LOL

fendifid said...

Aku tak pernah masuk kedai ada batman tu...macam untuk teenagers aje.

12 jam jalan kata tak penat...nko kena penyakit Kak Long. Kesian liz lama tak g Pavilion...nanti weekend ni aku snap gambar banyak banyak kat Pavilion khas untuk Liz.