Thursday, March 17, 2011

takut jarummmmmm .....

Only my family and kekawan rapat aku yang tahu nie penakut bila hal2 berkaitan ngan darah, jarum atau hospital ....serious, kalau tahu nak kena injection ke apa ke, mmg sejuk satu badan ....sebab tu, kalau aku sakit2 biasa, yang boleh aku tahan, mmg aku akan avoid gi klinik atau hospital ....kalau aku pi tu maksudnyer dah tahap sakit bebenar le tu .....most probably from my experience dulu2 kot ..masa ku kecik2 dulu, kaki aku pernah luka teruk and biler antar kat hosp, medical assistant tu selamba rock ajer pi bius kaki aku and then potong and buang nanah etc ...masih ingat lagi aku scenario itu ...aku menjerit dalam dukungan bapak aku! Then aku kena masukkan ke hosp plak for a week gitu ....mmg tak best lah, hari2 mesti kena inject or check darah masa tu (penyakit apa aku tak tau lah) ...sejak tu I hate hospitals ....and jarum ...and darah ....

Tapi last week dapat arahan from orang kat menara atas tu soh pi check darah ...sebab nak masukkan dalam rekod ..and for a purpose yang aku dah lupa ...aku ingat nak buat2 lupa ajer pasal check darah aritu tapi Bemen awal2 dah mai bilik aku kata nak pergi ...so aku pun pergi jugak le ....haslina pun pi sekali jugak ..


Ms. Munirah sedang testkan darah aku ....dia senyum2 kata tangan aku sejuk!


Masa nak check tu aku dah seram sejuk tapi konon2 cool kah kah kah ...tapi siap terjerit kecil biler part org cucuk jari aku ....yang aku gelak tu, Bemen kata dia jadi sedikit takut (LOL) biler dah dengar aku terjerit hahahahaha ......biler dah settle tu, aku ambik camera and snapkan gambar2 nie utk blog (blogger tegar - dalam sakit and takut pun masih fikir hal blog!)

Abis ajer kat tempat check darah nie, we all pi lunch ....tak sahkan posting kiter kalau takde gambar makanan terselit kat mana2 posting LOL ...anyway, went for lunch at Oten ...and had this yummy nasi goreng Vietnam ...yummy tapi pedasssssss ....rasa berapi mulut aku ....

nasi goreng Vietnam

Haslina had this beehoon ...aku lupa lah what is the name of the dish ....

3 comments:

fendifid said...

tak kan nko takde record nko jenis darah apa...tak payah nak test kalau dah ada record...bagi je kat diorang.

Ejin said...

aku ada ...but tak tau positif ke negatif ....and depa nak gak soh check ...ngades kan ...

Liz Duan said...

so simpan darah kau utk aku :)