Tuesday, March 29, 2011

Day 1: Part 2 Rumah Mode & Paris Van Java

After check in and freshen up, masing2 was eager to start the holiday ...shopping was the main agenda ...and Rumah Mode adalah destinasi pertama ....and guess what, it is only 5-8 mins walks dari hotel yang kami duduki ...heaven on earth ...sebab masa tu supir belum ada lagi ...kami bertiga jalan kaki ajer ....dekat mmg dekat ...cam sekangkang kera jer kot ...tapi nak cross jalan tu is a scary experience ....moto, kereta kat sana jenis laju2 gilos ....

Aku masuk sana terus ilang dari pandangan ....masing2 ikut kaki and ati masing2 ...aku rambang mata dahhh ...tapi masih boleh berfikiran rasional sebab tahu this is only the first kedai ....pi beli suar jeans utk my nephews ..my mum dah bagi tali raffia  - biru utk adik, and kuning utk Al - utk aku measure panjang seluar diorang. Bukan apa, my mum selalu kata aku selalu beli yang over panjang :-) the good thing is Rumah Mode accept credit cards ..so, aku memborong ngan senang ati knowing i can use the credit card ...i got a t-shirt for my dad, the jeans for the boys, and a few items for myself ....termasuklah baju yang nak dipakai keesokkan hari nyer LOL ..aku kan tak bawak bawa ..datang sehelai sepinggang ajer ....lama gak aku kat situ and biler kuar ajer, nampak ari ujan ...nak jalan pun takleh sebab agak lebat ...Kiky and Tijot tak beli apa2 ..lagi le muka tak puas ati sebab tiada hasil ...hehehehee ....


Ms Kiky and Tijot menunggu aku di luar ...senyum terpaksa LOL

we decided to go to Paris van Java mall sebab cuaca tak mengizinkan ..at least kat mall, takde lah nak basah kuyup kan ....masa tu plan nak tangkap gambar kat area Rumah Mode terpaksa dibatalkan..sapa nak posing dalam ujan ...luckily for us, we managed to grab a taxi yang menghantar customer ke sini ...biler di tanya the fare to Paris Van Java, pak taksi tu dok kata minimal ...minimal ....al-kisahnyer, kalau taxi bermeter ada akan min charge of IDR 20,000 ...meaning kalau meter tu kurang than IDR 20,000 you still have to pay the minimum fare which is IDR 20,000 (tak sampai RM10) ...but if lebih, then ikut meter ....


Rumah Mode ...dalam ujan dan dah senja

sampai kat PVJ, mula le masing2 meronda ...Kiky terus mencari talian hayat dia i.e. getting info on how to sambung her bbm facilities ...tijot and i ronda2 kat area tu ajer ...tengok2 chocodot (chocolote dodol?)

 memilih chocodot

 proses menyambung her technological lifeline :-)

this time round tengah takde sales kat sini...aku tak beli apa2 pun kat sana ...cuma jalan2 jual mata ajer ..and to get something to eat ...while waiting for Kiky to shop (peminat Zara nie), aku gi makan pretzel aunty anne ...sugar & cinnamon ...to increase my sugar intake sebab masa tu lapar LOL ...


kedai favourite Kiky ...but tak beli pun sebab takde saiz yang dia nak


rasa cam aku jalan2 kat high street di UK plak ...*mode perasan!

after than we all gi cari2 tempat makan ...tak tau nak makan apa ...so ended up kat one cafe sebelah Carrefour ....my God, the people in Indonesia can really smoke like serombong asap ajer mulut masing2 ...aku kan asthma, mmg tak tahan bau asap rokok ....so, kedai tu pun agak kelabu ngan asap but we managed to get seat yang jauh sket dari perokok2 tegar tu ...and we ordered nasi bakar ayam ....

 nasi bakar bakar ...nasi dia dibalut macam balutan pulut panggang

pas both Tijot and Kiky abis makan, makanan aku tak sampai2 jugak ...dipendekkan cerita rupanya org tu lupa ....biler dah diberitahu, then they realised plak masa tu nasi bakar dah abis .....so aku ambik nasi biasa ajer lah ...nasib baik aku dah makan pretzel before that, takle lapar sesangat and rasa nak makan org ...kalau tidak, aku rasa satu mall tu tahu aku lapar LOL ...

nasi aku malam tu ...sedap jugak ...

balik from makan tu, we all were told that kalau tunggu di luar PVJ senang sket nak ambik taxi daripada menunggu kat luar area JCo and yang sewaktu dengan nyer ...sambil2 nak ke sana posing itu harus ...hehehehe

Note: aku geli tengok ular yang Kiky beli nie ...

Senang ajer dapat taxi ..and again, it was taxi bermeter ...IDR20,00 ++ ajer untuk ke hotel ...tapi driver dia bawak, mak aiiii like racing pun ada aku rasa ...i hate duduk kat depan, and lucky for me, i managed to get the back seat everytime sebab depa berdua tu mengalah ngan aku (hehehehe - thanks yea Buk Yeti berdua)

anyway, posting for Day 2 - akan menyusul ...akak dah letih nie ...nak main2 ngan my nephews jugak (Note: Al was very upset sebab aku tinggalkan dia aritu ...plak tu aku kata kat dia yang mama cut hair ..dia percaya, and he thought aku gi cut hair selama 5 hari 4 malam ...huhuhu ...now, masa aku nak berbaik2 balik ngan dia ..masa utk beli jiwa)

5 comments:

Liz Duan said...

ehh dulu tak de Zara kat PVJ kan?..Top Shop...20 kali masuk 20 kali keluar empty handed...mmg tak sesuai utk kite 30 sth ni...mudo sangat...dulu kat UK yes...Top Shop, Oasis, Miss selfridge, Next my favourite!

fendifid said...

Biler korang nak pi UK ni? shopping shopping sambil mengimbas kenangan lama.

Aku tgk last photo tu...teringat malam karaoke dengan Zamreen...sampai semput menyanyi.

Ejin said...

Ntah le liz, tak ingat aku ...sebab kiter focus on a few shops ajer dulu tu ...this time round aku byk ronda2 lagi sebab ari ujan ...so, spend more time here to avoid the rain petang tu ...

Yup, my fav stores kat UK was Top Shop, Oasis, Pilot, Next and Miss Selfridge ...ahhh miss those moments!

Ejin said...

Fend - duit nyer belum cukup ..kalau pi Bandung, aku boleh jadi jutawan ...kalau gi UK, aku kena banyak menabung LOL

That last photo mmg mengingatkan aku pada korang le ..anak beranak gi karaoke! Tak kasi chance punya ...

Eat said...

Teringat zaman shopping kat UK, bestnyer!!