Monday, March 14, 2011

Mari memasak thai food ...

Sejak pi Bangkok aritu I am in love with thai food ....aku suka Larp (minced chicken in spices) ...sedap tak terkata ...and plak tu buku2 resipi masakan thai berlambak kat rumah (hahaha ada 2 ajer sebenarnyer!) and dah lama tak dibuka ...so, ari tu taste mengada datang menghantui diri ....tekak nie menjerit2 nak makan larp ..maka ku usahakan jua ....


buku resipi yang digunakan - UK mari tau ....


cantik kan aku potong bahan2 nyer ...cam dalam channel 703 pulak!

bahan-bahan yang diperlukan ....as usual lah kalau masakan thai harus ada lemongrass, kaffir lime leaves (daun limau purut), chillies - lots of chillies! Aku tayang gambar ajer yea ...no point tunjuk resipi sebab adik beradik 30-something hanya memasak di kedai sahaja  LOL ....


the main ingredients is minced chicken ....senang bangat sekarang sebab easily available kat supermarket ...

my parents punya lah tertanya2 apa kebende nyer larp itu ...hahahaha ...biler aku siap, my mom kata "ohhhh kira ayam cincang ajer lah yea ..." hahahaha so anti-climaxs kepada my cooking skills ....


rupa tak seberapa ...tapi rasa tetap ada ...ini yang membuat perasaan membuak2 nak ke Bangkok lagi ...apakah?????? (tiru dialog fav fendu!)


yang nie plak is the original Larp yang aku makan masa kat Bangkok .....

4 comments:

Liz Duan said...

nampoak yummy ...rasa tak tahu lah..he..he..well done!

Ejin said...

hahahaha ...sekali sekala nak impresskan org ...aku hanya memasak biler perlu ajer :-)

fendifid said...

tak pernah dengar..but i like your mom punya komen...ha ha ha.

nanti kat kuantan Ejin masak ni for lunch...kan kan kan.

Ejin said...

sorry yea ..kat Kuantan aku as visitor ...jgn ngada nak demand, kang kecik ati bibik Liz tak masak utk kiter :-)