Thursday, March 10, 2011

Tak cuba tak tahu.

Semalam lepas fetch EJ from piano class, we went to Jusco. Masa lalu kat area sushi...aku tunjuk kat EJ...nak sushi ambik la. Dia selalu ajak masuk kedai sushi tapi tak dilayan...sebab dia tak pernah makan sushi. So I thought of bagi dia try dulu. We bought 3 je pun...yang egg, salmon and tuna mayo.
Sampai je rumah terus aku dengan Ej mengadap sushi ni. Mummy dari jauh dah katup hidung. Aku yang rasmikan..makan yang tuna mayo tu separuh pastu pass kat EJ. Dia makan sambil tutup hidung. Pastu memek muka tak leh blah punya. Dia makan dalam terpaksa camtu..tapi habis gak dia telan. Maybe sebab tuna and mayo tu sedap. Pastu aku makan yang salmon tu separuh...aku pulak yang susah nak telan...masin semacam. Ej dok tanya yang ni masak ke mentah. Mummy dari jauh dah senyum senyum...aku cakap masak la...tak kan mentah pulak...Ej gigit sikit je pastu tak lalu. Yang telur tu pun camtu jugak...aku rasa susah payahnya nak telan...pi dapur cari limau bali nak buang loya kat tekak. Ej terus surrender...dia makan sikit je yang telur tu.

Ingatkan kalau Ej boleh layan sushi...boleh post dia join Zamreen gi sushi king...tapi tak rasa dia akan sebut atau kisah dengan sushi lagi lepas ni. He He.
Kat jusco tu ada jugak durian yang 50%...beli 2 packs...Durian D 24 and D 99...dua dua pun mantap. Sedap bangat. Sejak kat jusco ada jual durian aku tak beli dah yang kat tepi jalan. Serik kena tipu...cam ape je kan...jual durian nak tipu tipu...rasa cam nak apa je...nak ape??? apakah??? sabar sabar.

5 comments:

Liz Duan said...

love sushi....

Ejin said...

hahahha korang anak beranak tak makan shusi????? aiyooooo, it is one of my fav lah ....

fendifid said...

Nanti pi kuantan kak long bw nko makan sushi ikan patin. Special punya.n

Ejin said...

kah kah kah ...itu cerita lain daaaaa .....

Kuantan punya menu terpilih: ketam telur asin, seafood, etc ...no ikan sungai dalam menu ...

Mard said...

suke sushi gak. especially yg salmon