Wednesday, November 18, 2009

Fresh from the sea

On Saturday we went back PD sebab nak fetch my mom. On mondaynya ada check up kat HUKM. Sunday morning fid ajak pi breakfast ke Kopitiam Pak Lang. Dia teringin nak makan roti kukus.
Sebuku roti kukus kejap je licin. Sedap dan lembut.
Close up.

EJ ordered English breakfast tapi biler dia tengok orang lain laju je ngap roti tu dia pun teringin jugak. Ada ke pepgai minum Laici.



Cam sedap je fried egg, sausage and baked bean. Actually kami sume makan free sebab Abang aku Ateh pun tengah breakfast kat situ. Dia bayarkan sekali semua.
Tak lama lepas tu Ateh panggil aku, tanya mana aku park keta. Dia nak bagi ikan...fresh from the sea. Rupanya Ateh baru balik dari laut. Rezeki rezeki...dapat ikan fresh from the sea.

Lepas breakfast tu singgah ke Pasar sebab EJ nak makan ketam. Aku makan sikit je. Takut alergy. Dulu lauk pengantin masa kahwin pun ketam. Ateh la yang pi tangkap kat laut. Kak long dgn Duan dapat rasa ketam tu. Itu pun kalau kak long ingat lagi.
Ketam ni Rm16 sekilo. Dapat la 4-5 ekor. Kalau pi Restoran Pelita, Rm9 seekor. Ej kalau sekali hadap mesti nak 2 ekor. Pengsan.


Ni ikan yang Ateh bagi tu, goreng garing garing pastu masak sauce 3 rasa. Meletops. Kalau ikan fresh...memang sedap je la kan. Satanem.

2 comments:

Ejin said...

Wow ..sedapnyer ikan 3 rasa! terliur aku ...

Ejin said...

sedap ketam tu! I love ketam walaupun after makan ketam badan ku akan gatal (allergic maaa)