Sunday, November 8, 2009

Dinner at JW Marriot

Semalam company aku ada panggil dinner celebration untuk 1 project ni yang dah tamat dengan Jayanya. Aku pun pi la menyibukkan diri kat sana. Saje nak experience tempat yang aku tak pernah pergi. JW Merriot...nama restaurant ni Tuscani. Italian cuisine.
Dalam restaurant ni memang suram meram. Romantika di amor je suasananya. Ambik gambar lak guna handphone. Sakit sikit la mata korang menikmati gambar warna camni. Apa nak buat sendiri makan pengat.


Dessert bar.

Ada kumpulan pemuzik dok nyanyi lagu ala ala filem zorro.


Salad bar. aku terlupa langsung nak ambik salad ni. Terlupa sebab dah kenyang.

BBq bar...ada lamb, chicken, sotong, ketam, sosej dan beberapa lagi la. Lambnye kureng masak. Aku tak makan pun.

First and last serving aku from bbq bar. beef rib aku ambik 2...sangat sedap. rasa macam makan rib kat Tony Romas tu. Lamb terbuang begitu saje sebab tak well done.


Tempat bbqnya. Penuh dengan ketamkan...aku tak ambik takut gatal lelangit

Pasta bar.

Dia tengah masakkan untuk aku fettucine cabonara...SATANEMMMM.

Menyelerakan.

Crepe bar.


My first crepe. Sedap bangat.

My second. Siap ada fruit tart. Sedapnya...nak buat sendiri tak reti. Belasah selagi terdaya. Member sebelah siap tanya. Bukan tadi nko dah makan benda ni ke? sume tanya aku apa tu. ha ha ha. Aku cakap...aku memang layan dessert je sebab yang bbq kat umah pun boleh buat tapi dessert ni kalau tak pi hotel tak merasa.

My first jugak...pastu ambik lagi. Yang hijau dalam gelas panjang tu sedap la. Puding pandan.


cake sume tak sempat try. perut dah penuh tak leh isi. seee...sikit je aku makan. sapa kata aku kuat makan? jawab kak long....jawab.

Penghayatan tahap maxima...memasing.

Masa nak ambik for second time...siap member try buat sendiri crepe tu.

Aku yang dah kenyang. Sekali sekala makan macam ni memang sedap. Ini posting pasal makan cari aku bukan aku cari makan yang aku mention sebelum ni. Rezeki jangan di tolak. Ada satu lagi posting makan cari aku. esok esok la...penat dah menaip.

9 comments:

fido said...

beb- u sould try all d desserts!! sodap sgt!! strwabry choc dia mmm.... sgt busat2 dia punya buah!!!

Liz Duan said...

punya lah sokongan moral dari yg tercinta....kembang lah si fend!

by the way fid, kau tak wish aku happi beday tau....sedih akak dlm mengharungi usia 36 tahun ni...tak complete kemeriahan beday aku wahhhwahhh wahhhhh

fido said...

laa... tak der post ker comment aku tuh??? aku dah type 'hpy besday' kat posting ko pepagi buta tadi!! tp x do lak!! agaknya aku luper nak click publish comment! maklum ler- bgn2 jer trus log in blog! Sorry sesgt!!! Apa pun- once again 'HAPPY BIRTHDAY GORGEOUS'!!! Moga pnjg umur & murah rezeki!

Ejin said...

waaahhhh pandai fid bodek liz ...kalau panggil dia gorgeous sah2 dia maafkan ngko and lupa insiden yang ngko lupa wish dia ...ish ishhh ishhh (aku nak mencurah minyak petrol kat api hahahah)

Fend - sedap kan crepe ...aku suka banana @ chocolate crepe and the one with citrus...sedap!

fido said...

ishhh... ko ni! aper psl kasi pecah lobang??? poyo tul!! ha ha ha

fendifid said...

ejin...since nko reti buat pan cake...mesti pandai buat crepe jugakkan...same flour je kan.

Ejin said...

aku pernah buat crepe tu 2-3 kali ajer ...itupun masa kat UK dulu ..ada lah recipe nyer...ngko nak ke??? ke nak aku buat dulu, then masukkan dalam posting??? hehehehe

fendifid said...

tak mau recipe...nak crepe yang dah siap untuk di makan je...he he he

Ejin said...

ngade lah tu!