Thursday, November 5, 2009

Makan dan makan lagi

This week sangat stress. Kerja berlambak. Macam mana nak kurang kan stress? Ikut style Ejin...pi isi perut...makan makan dan makan. Ada sehari tu balik lambat. Perut memang dah start nyanyi dangdut. Aku suruh member decide mana nak makan. Dia pulak suruh aku yang decide. Since dia tak pernah pergi Intai-intai aku suggested la tempat ni.

Since dah malam sangat. After 10pm. Orang pun tak ramai.


Pemandangan restoran intai intai.




Tempat lepak lepak.

Aku order soursop juice. Member aku ordered papaya plus mango juice. Ok la. Both pun sedap.

Kailan ikan masin.

Tom Yam Sukarnabumi - sedap sangat


Ikan jenahak goreng kerabu mango. Meletops.
Kami ordered 3 tu je sebab makan berdua. Jenuh jugak la nak menghabis kan ikan tu. Bila yek Nuarlin dengan Zamreen nak ronggeng kat sini?


1 of lunch this week we went to Wong Solo. Member aku yang nak pi sana. Boring asyik pi Alamanda je. Aku order jus alpukat ni aka avocado juice. Sangat satanem. Gambar food tak payah la tepek sini sebab sama je macam yang lepas lepas. Makan ayam bakar dengan ayam penyet.

Ej pulak dah berminggu dok nyanyi bila aku dengan Fid nak bawa dia pi Victoria Station. Dia nak sebut tak ingat nama. She referred the restaurant as train restaurant. Happy la tu bile hajat di tunaikan.


Mexican Hot Chillies. Pedas dan sedap.


Sharkfin soup with crab meat.

Surf hen turf combo. Aku sebelum ni ada tanya member aku apa lobster yang dia order kalau dia datang VS ni. Dia suggested aku order combo ni. Ada macam macam jenis combo. Half lobster boleh combo dengan lamb, fillet steak, seafood. Ikut selera memasing la.
Surft hen turf combo ni ada half lobster, fille steak and chicken. Sorang memang tak leh habis la rasanya. Banyak sangat. Tapi sedapppppp.

This salad dapat biler order combo tu.

Macam ni la rupenya lobster yang sedap itu. Di masak dengan butter and cheese. Sangat sangat sangat sedap sedap sedap.

Fid lak ordered buttered prawn and fillet steak. Just nice untuk 3 orang. Licin. Ej pun happy je sebab dok teringin sangat nak makan steak dah tertunai. Sebenarnya masa Anniversary hari tu memang aku plan nak bawa diroang makan kat sini pastu pi naik KL Tower. Tapi sebab ada kes gempa bumi. Terus cancel. Plus busy dengan open houses bagai. Bulan ni baru dapat ke sini. Biar lambat asal selamat.
Semalam ada makan kat Bbq Chicken restaurant kat Jusco Setiawangsa. Masa fid sampai waiter tu kata dia merasmikan restaurant tu semalam. Pelik lak. Fried chicken yang di goreng guna 100% olive oil tu sangat sedap. Ej siap bertambah order. Very crispy and isinya lembut. Gambar lain kali la aku tepek. Malas nak load dari hp fid.
Itu je la cerita makan makan. Itu je pun activity kitorang selain pi sekolah dan kerja.

2 comments:

Liz Duan said...

laporlah mlm mlm letak gambar gini..

Ejin said...

aku pun lapar ...esp the victoria station punya meals tu ...

aku layan FB and blog sebab tunggu al, dia tak nak tido2 ...padahal dah kol 12 mlm nie!!!