Saturday, November 14, 2009

Kisah bantal busuk ...

aritu kan aku ada buat posting pasal kerenah anak2 buah aku ngan bantal busuk diorang ..well, two weeks ago, my parents dah tak tahan ngan perangai diorang yang suka gigit bantal ...and the smell of the bantal tu ..so, mak aku gagahkan diri buat bantal baru!!!! yang lama tu now dalam proses utk phase out and slowly ganti ngan yang baru ....aku pun trauma sebab kekadang tu si Al akan sajer2 bagi bantal sebusuk alam dia tu kat muka aku ....boleh muntah ok!!

so, here are the new bantal busuk ...nie masih wangi lagi ...baru siap dijahit oleh my mum ...sarung bantal tu jer belum dibuat ...


and si Al muka ceria try bantal baru ....



and proses membuat bantal .....si al begitu facinated tengok my mum gunakan mesin jahit ....giler lama mesin jahit nie tau ..since aku sekolah menengah dulu mmg dah exist kat rumah kami ...siap bawak ke sini when we move here two years ago ...







P/S yang guna mesin nie pun just my mum and, sometimes, my brother ...yang pompuan semua hampeh belaka ..termasuklah aku! hehehe true confession beb

5 comments:

Liz Duan said...

best kan boleh buat benda benda gini... hari tu i tried jahit beadings to one of my baju kurung...nampak nya mcm senang kan so i gave it a go...the result nasib baik pakai tudung so it's hidden under the tudung...teruk gilos seh!

fendifid said...

janji pandai jahit tangan kalau ada benda koyak sudah la...yang lain lain pi tailor je

Ejin said...

aku punya skill jahit tangan pun boleh dipertikaikan ....semua aku bagi tailor or yang sket2 tu semua mak aku buatkan ....tapi mmg senang kalau tahu buat ..like this bantal or selimut segala utk budak2, semua mak aku buat sendiri ajer

fendifid said...

masih sempat untuk belajar...perguna kan mesin tu sewajarnya

Ejin said...

tak payah lah fend ..aku dah lama give up ...and mak aku dah lama give up nak ajar aku guna mesin nie!