Sunday, November 1, 2009

Food ..glorious food ...

kan aku busy semenjak dua menjak nie ..so, banyak le aktivity tapau menapau ...al-maklum kat rumah pun mak aku dah super busy ..masak mmg susah ...my dad pun sama ..biasanyer my dad yang masak, my mum jaga those two ..biasalah kan petang2 nak kena bagi mandi etc etc ..since mak aku pun tak brapa sihat, my dad take over some of my mum's kerja ...aku jadi tukang tapau ...




these ayam panggang sedap ....quite crunchy kat luar but moist kat dalam ...and this is the only place aku tau ayam dia betul2 masak ..i hate it kalau beli ayam panggang to find ada cam merah2 lagi kat isi ayam tu! yucks!!! ayam kecik pun diorang jual between RM12-15 sekor ...




and another of our family's fav ...ikan terubok panggang ...cicah kicap bercili ...yummy!!! pricewise, lebih kurang sama ngan harga sekor ayam panggang ...



and ada gak beli fast food ..pizza for me ajer, sebab my parents tak suka pizza!


and lain dari yang lain, aku sepanjang minggu tapau fruits to the office ...bukan apa, banyak buah mangga kat rumah (yang bapak aku ambik kat kebun ari tu) ..nak healthy snack le kata kan ..sure abang long approve kan hehehehe

3 comments:

fendifid said...

sedapnya mangga...ikan terubuk panggang aku tak pernah try la...tapi terubuk masin yes...satanem.

Liz Duan said...

terubuk bakar myfavourite juagak makan dgn lada kicap...yum...yum...

Ejin said...

terubuk masin kan kami sefamili kurang sket ....tapi terubuk fresh sukeeeee