Saturday, November 28, 2009

Sambutan Raya Aidiladha tahun 2009

Pagi raya kami ke umah Kakak Fid kat Ampang. Lepas tu terus ke PD. Sampai je ke PD orang sume takde...mostly ke Pekan. Ada yang ke Seremban. Petangnya adik aku Ana sampai. Dia bawa nasi minyak, ayam masak merah, daging masak kari, acar mentah dan rendang daging. Husband Ana orang Trengganu. Memang kebiasaannya masak Nasi Minyak masa raya.
Petangnya lepas adik aku balik dari Seremban, semua gotong royong prepare for BBq nite. Kami plan buat bbq malam rayanya. Tapi most of adik beradik aku takde. Buat tak banyak la.
Lepas Maghrib terus start bakar.

Walaupun aku kata tak banyak...penuh jugak la kat tempat bbq tu.

Nasi goreng cina. Kena puji sedap. Kembang chef biler kena puji. Siap kena repeat masak 2nd round.

Penuh container...tunggu time ngap ngap je.

Cake batik...yang guna biskut marry tu.


Nak cepat, rebus je jagung ni. Licin jugak.


Ikan kembung bakar.

Ni je aku makan. Kepak ayam, coleslow & whipped potato. Aku kan on diet. Apakah? ha ha ha ...Lepas makan sume chop tempat depan tv layan Nur Kasih final episod. Seronok menonton ramai ramai...it was so fun. Kalau semua adik beradik aku dapat berkumpul lagi best.

2 comments:

Liz Duan said...

family gathering mmg superb...gelak tak hingat punya...ape kes nur kasih?

Ejin said...

nie Nur Ejin bagi sinopsis kat ngko:

(1) adam tak mati tapi kena tahan dalam gua (of all the place, awat le gua kan ..)
(2) diorang semua soh si nur kahwin ngan aidil ...tah apa2! sib baik aidil ngan nur tak mau ...(Note: sungguh tak logik la bini sendiri nak dimadukan ngan bekas ipar???!!!)
(3) sara insaf ...itupun selepas dia dihempap cermin ...aku ingatkan jadi buta ke apa ...tapi calar kat muka ajer ...