Thursday, November 26, 2009

Kala Bulan Mengambang

Tajuk takde kena mengena dengan gambar...kah kah kah. Saje je nak buat suspen. Esok Raya Korban...jom kita cerita pasal makan...walaupun makanan yang takde kene mengena dengan Raya korban. Layannn.
Kat kedai yang fid suka makan tosey tu....kari kambing dia meletops. Lembut dan sedappp.

Tengah tunggu tosey.

Tukang layan mummy makan tosey.

Ni pulak hari teachers parent meeting. Fid ajak lepak kat LayPak kopitiam setiawangsa. Layannn jugak.

Kopi special kat sini. Fid prefer yang kat bangi tu.

Mushroom soup.
Cabonara speggetti. Ej layan sorang.


Beef crepe. Tapi nampak cam omelette je.


Kalau makan cabonara Ej suka letak black pepper banyak banyak.
Yang ni lak kat secret recipe while waiting for EJ attending her Da vinci class. Durian Cheesecake. Mula mula sedap...lama lama muak. Tapi aku belasahnye.

Tom Yam kung.

Latte yang satanem.

Fried rice thai style.
Bila rasa cam nak makan ringan ringan...since malam nanti aku ada dinner plan. Yang paling senang ialah kueh mueh, maggi mi, fast food or this one...Char Kueh Teow. Apsal ekkk kalau goreng kat umah tak berkuah, menarik macam ni?
Yang bestnya orang ni ada jual nasi lemak...so aku top up char kueh teow ni dengan 1 senduk of sambal kerang...heaven. Sejak balik dari Melaka asyik lapar je...kah kah kah.
See the kerang yang banyak itu.

Esok kan raya...pastu kan zaman ni zaman modern...ni ha kueh kacang segera. Walaupun tak sesedap kuah kacang yang Fid masak or kakak aku kat PD masak...this kuah kacang segera paling sedap la...for instant punya yang aku rasa. Just kacau dalam air panas je. Siap. Beli kat Taman Permata.

Ni pulak kueh denderam ke jenderam ke...tapi yang pasti ada sound dram ha ha ha. Camne nak ingat sebab selalu refered to as Telinga Kel...g (not to offend anyone...okay).

Kalau Ej suka sagun yang serbuk tu...ni pulak sagun bakar...ada macam macam flavour...tapi biler aku makan...rasa sama je...rasa tepung manis.

tu je la...kisah kala bulan mengambang kah kah kah....tipah tertipu.

bukan ape...aku tengah dok tunggu Ejin sms untuk aku check out entry dia tu...jenuh aku tunggu....haus haus...kah kah kah

5 comments:

Ejin said...

ngko nie ..ingat senang ke nak perah otak buat ayat utk contest tu ...aku lecturer, tahu pangkah2 org punya mistakes ajer!

tapi kalau soal makan, korang mmg no 1 ...semua sedap2 belaka! aaii bila lah bos aku nak antar aku ke KL nie???

Ejin said...

lupa plak: nak komen sket ...org yang gambar sebelah teddy bear tu nampak nyer dah bertambah montel hehehe tak lama lagi boleh ambik gelaran GonTel ...hehehehe

fendifid said...

aku dah masuk gear dua dah dok tunggu nko datang...kat william pun dah banyak menu baru dok tunggu nko rasmikan. bersusun tempat makan nak di lawati sempena percutian nko nanti

fendifid said...

baju besar...tu yang nampak besar sikit dari teddy bear tu

Liz Duan said...

gitu...salah kan baju pulak...haiyo penat aku bagi comment dari tadi 6 posting...marathon sungguh...