Wednesday, November 11, 2009

Mengidam

Aku cuma ada gambar makanan sahaje. So posting makanan lagi...ha ha ha. Lagi pun last weekend activity penuh dengan activity makan. Dalam sibuk sibuk dengan kerja, kenduri kahwin, pi melawat neighbour baru dapat cucu dan formal dinner fid jadi bionic woman sempat jugak masak asam laksa sebab Ayah dia ngidam nak makan. Ciri ciri anak solehah. Macam biasa la kan contribution aku setakat pi pasar tani beli bahan bahan nak masak laksa ni. Siap call Kak long tanya apa barang kena beli sebab kak longkan terror buat laksa ni. Fid sabtu pagi sibuk sesado sebab tu aku call kak long. Thank you kak long...bagi tahu aku list barang. Complete.

Petang sebelum pi dinner masa fid dengan misha pi visit new born baby baru aku sempat menjamah laksa ni. Satanem. Kalau buat sendiri harus la sedapkan. Bahan bahan sume terbaik dan complete. Timun untuk laksa potong panjang panjang macam gambar ni ye. Bawang kasi hiris. Bukan pakat buat buah dadu macam nak masak speggetti. Agak agak bibik kak long baca ke tak posting kat blog ni?

Aku tak ingat bila tapi waktu malam la...lepas aku dgn misha dinner, fid gigih buat cekodok sebab dia sendiri yang mengidam. Fid mengidam? Apakah??? Aku kan dah kenyang...setakat lapar mata je lah jamah beberapa biji.
Tadi pulak Fid dengan EJ pi KLCC tengok movie. Pastu Ej lak mengidam nak coklat. Diorang beli coklat Patchi ni. Coklat Pathci ni memang sangat sedap. Tapi kalau kena tang dark chocolate, ada rasa pahit sikit sah sah Ej pass kat aku suruh aku yang habiskan. Kalau coklat patchi ni aku sanggup je. Ngap ngap...sedapppp. Aku tak tahu kat mana selain Parkson KLCC ada jual coklat Patchi ni.

Aku lak mengidam nak makan apa? Rasa rasanya Nasi Kandar kat Mydin Subang kot. Hopefully weekend ni sempat aku lari jap pi sana pekena telur sotong dan telur ikan. Sapa nak join? Eat...nko paling dekat dengan Subang tu. Jom roger roger kita.

4 comments:

Liz Duan said...

lama nya tak makan telur ikan...sedap nya fend ..terkecur...

Liz Duan said...

sedap nampak laksa tu...

Ejin said...

sedap nyer laksa ....

fendifid said...

sedap ke? tengok la sape yang beli barang barangnya. Tetiba je...sapi dapat nama...kah kah kah.