Sunday, September 4, 2011

Fenfid - Raya bersama family di PD.

Saban tahun routine raya pertama mesti sama...kami akan cover beraya ke rumah adik beradik di PD. Memang dah set pagi rumah sapa...tengahari, petang, malam rumah sekian sekian. Perut terkejut banyak sangat makan. Tapi masalah biler nak berposing sebab terlalu ramai nak suruh beratur untuk ambik gambar...non ado la kan. Pastu gambar asyik la bontot orang...tak koser aku nak crop sana sini. Aku tepek je la buat syarat.
My SIL, Fid, my youngest sister & my mom.
Pagi berkumpul kat umah mak aku...selepas bersalam salaman....posing la sesapa yang ada masa tu.
Ala ala kumpulan nasyid.
Rayyan with his mama & papa.
Tengah hari kami jamuan nasi dengan lauk daging salai masak lemak dengan rebung kat umah kakak aku yang sebelah umah mak tu. Ramai kat belah meja serbu makanan. Tu yang nampak cam tak ramai. Padahal penuh rumah.
Both anak sedara aku. Budak kecik ni suka sangat berposing. Petang cover kat umah abang aku di Teluk Kemang...lupa nak snap gambar makanan. Mi soto terbaik SIL aku masak.
Lepas maghrib cover umah abang aku kat taman dato samad. aku berposing dengan nasi lemak. SIL aku ada bawak rendang kerang ke rumah mak aku tapi tak merasa sebab kejap aje dah licin...so cover balik makan kat rumah ni dengan nasi lemak.
Memasing dah kekenyangan.
Lepas tu terus ke lukut pulak. Layan mi kari dengan sup tulang. sah sah korang boleh teka sapa paling mudakan....aku ler...kah kah kah lariiiiii.
Masa ni memasing relax jap kasi makanan hadam sebab ada lagi rumah nak cover lepas tu.
Lepas tu pi umah abang aku kat Spring Hill pulak. So happen anak sedara aku punya birthday fall on hari raya dan merdeka day...masa aku pi kedai cake kan..itu the last cake yang ada...belasah aje la...cake mango...aku tak tahu pun apa rasa cake tu...almaklum...tekak aku kan ngades sikit bab bab cake ni. LOL. Layan cake mahal aje...GGG.
Pengantin baru ni....aku dengan Fid tak dapat attend wedding diorang sebab Fid dalam pantang masa tu.
Yang kecik ni kena la suruh mak dia suapkan kan kan.Fahmi ni lahir on merdeka day.
Masa ni dah 12 tgh malam. Kononnya semua tak nak makan sebab kenyang...sekali sorang rasa rendang tu sedap..terus mintak tambah...aku rasa sikit...sedap terus tambah...promote baik punya...terus licin. Abang aku siap tapau bawak balik KL. Rendang terbaek yang aku rasa on the first day raya tu. Fid tak makan sebab dah kenyang sangat. Melepas nak merasa rendang power tu. Selesai first day cover rumah adik beradik aje.

4 comments:

Ejin said...

meriah nyer ....best famili besar cam nie

btw, gambar last tu kan, elok sangat abang ngah duduk ..macam nak duduk lama sampai makanan abis LOL

fendifid said...

Masa makan rendang sedap tu mulanya x ramai camtu. Biler memasing tgk kenapa laju je orang dok layan...terus jadi bulatan besar camtu. Terbaek.

Liz Duan said...

ehh first pic yg tak pakai tudung tu Ana ke?
lawa Ana~....raya is all about family gathering and food and food and food lagi....

fendifid said...

Yup...yang tu ana. Dulu masa kecik dia ada ikut aku g umah mak nko