Tuesday, September 13, 2011

makan makan sempena hari jadi ku yang ke dot dot dot

september memang busy ...padat ngan birthdays and anniversary ....my birthday was 2 weeks ago ....and seperti lazim nya, birthday aku nie sama hari ngan my parents wedding anniversary ...always a double celebration ....next week plak birthday adik yang ke 3 (and my cousin pun same date jugak besday dia0 ...the my aunty's birthday on 23rd ...and then my bro's birthday on 29th, and same day with my uncle and my twin nephews ...so bulan sept mmg padat ngan besday ...

Atas permintaan my dad yang tak berapa sihat, and jane yang tak berapa sihat jugak, kami tak gi dinner kat luar ...aku just tapaukan food ajer for our dinner ...a very simple family dinner .....

my dad yang tak berapa sihat malas nak ambik gambar ...dia kata tak nak dress up for photos ....semua pakat pakai baju tido!

aku tapaukan sea cucumber soup (fav mak aku), butter chicken, sotong masak style Vietnam, udang nestum, bihun goreng (wajip kan ..) and tauhu thai style .....

 udang nestum ...mula ingat nak ambik prawns with salted egg ...tapi last minute ambik nie :-)

buttered chicken ....yang nie aku suka sangat

thai style bean curd ....

 bihun ...kureng sket ...

 yang nie memang lupa nak snap ...dah tingal saki baki soup baru ingat LOL


kebetulan plak mak aku buat ketupat pagi tu ...kalau family aku, ketupat means ketupat pulut .....and makan ngan kuah kacang instant ....


and for afters, ada longan dalam tin nie ...aku suka mix dengan air Fanta Green ....

and nie lah satu2 jer gambar aku yang elok ...mak aku ambik kan ...kalau dia ambik kan always ada la gambar tak centre lah, gambar terpotong kepala lah hahahaha ...yang nie pun blur, but yang lain lagi teruk from nie ...


it was a quiet affairs ....the next day baru aku kuar gi beli something for myself ...hahahaha ...end up beli jamtangan (to replace the one that i lost), perfume set (CK), and lots of books ...

7 comments:

fendifid said...

Happy Birthday Ejin and Happy anniversary to uncle and auntie.

small dinner la sangat...food penuh semeja...padahal orang tak ramai. SIb baik tak masuk sekali ketam...ikan kerapu and all. Menanah mata menengoknya.

Ejin said...

Thank you ...next year baru special coz their 40 th anniversary ...ketam, Belitung etc semua tak ada sebab my dad gout masa tu ...udang and sotong jer, atas permintaan dia ...Kira tak banyak la tu, semua aku beli small portion

Liz Duan said...

happy birthday ejin dearie and happy anniversary to uncle and aunty....love forever///

aku tengok chicken butter tu cam menariks.

Ejin said...

thanks Liz ...menarik sangat buttered chicken tu ....aku rasa cam nak tapau for dinner malam nie LOL

Eat said...

Happy Brthday Ejin!!
Happy Anniversary to your Parents too!!

Bestnya makan. Buttered Chicken tu mcm sedap sesangat..

Ejin said...

akhir nya Ita muncul ....hehehehe thank Ita!

fendifid said...

Butter chicken tu cam butter prawn ke? Menarik.

Ita muncul cam biskut.