Tuesday, September 6, 2011

Jelajah Melaka di Hari Raya

On 2nd day Hari Raya pepagi lagi kami dah gerak ke Melaka. Ikut highway aje...senang sikit. Kereta banyak kat Highway tapi takde la sampai tahap jammed. Sampai ke Melaka kol 11 kot. Terus ke rumah kawan Uni Fid kat Air Molek.
Fid and her uni Mate...jumpa je terus posing dulu.
Entah apa la yang diorang borak aku pun tak tau...berbelas tahun tak jumpa...macam macam la nak di borakkan. Aku layan Tasha tidur.
Ni masuk bab cerita serius pulak. Lepas sejam lebih berborak makan makan...kami terus ke rumah mak angkat Fid.
Terkejut Mak Cik Ara jumpa Zahra. Yang lawak tu mulanya dia ingatkan Zahra ni anak bibik. LOL. Padahal aku dah jerit dah ada surprise...tahun lepas tak dapat beraya ke rumah Mak Cik Ara sebab busy dengan wedding kat Johor kan.
Sebelum balik berposing posing dulu. Lepas tu kami meredah jammed ke Jonker Street sebab Fid mengidam nak makan cendol durian. Dari Jonker street terus ikut jalan pantai ke Masjid Tanah ke rumah kampung Biras aku.
Zahra masa ni baru lepas nangis kena makan ubat.
Lepas dah kenyang makan makan...sebab ada satu lagi rumah nak kena pergi...cepat cepat posing ramai ramai.
Bibik jadi photographer.
Zahra yang manja dengan Atuk dia.
Tak cukup kat dalam...sambung posing kat luar. Lepas tu cepat cepat drive untuk ke rumah President Geng Ronggeng, kak Fiza. Awal awal lagi aku dah kata nak beraya kat umah dia...memang dah plan before raya lagi,
Masa sampai ke sini pun dah petang...lepas makan aje kena chow balik sebab tak nak jalan malam malam. Seronok jugak beraya ke Melaka ni. Rasanya routine Hari Raya pertama dan kedua saban tahun lebih kurang sama je la.

7 comments:

Ejin said...

sakan beraya ...sampai Jonker plak tu! ish ish ish ...buat org terliur ajer ...

fendifid said...

Dah alang alang sampai ke sana kan...tapi jammed kat jonker tu...redah jugak...pastu masa nak balik instead of pusing satu jonker street...aku buat reverse short cut...siap nyala emergency light. save 1 hour punya jammed. LOL.

Ejin said...

giler ngko ...sungguh tak berhemah!

fendifid said...

Aku pasang lampu emergency...kira ok la tu..reverse pun 5 meters aje.

Ejin said...

tak boleh! masih di consider tak berhemah ...

Liz Duan said...

cam no aku boleh miss comment this posting...tak nampak pun...semua org sayang tasha the only budak kecik kan...

fendifid said...

Posting raya aje dah 4 ke 5...tu yg terlepas. Baby org sumer suka...geram je tgkkan. Tapi once dah boleh jalan...sumer lari. Sebab penat nak kejar sana sini. Lol.