Thursday, September 29, 2011

Dejavu???

4 weeks ago Uni aku nie mengadakan minggu aluan pelajar ...zaman aku ngan kak long, kak lang and abang ngah dulu2 dipanggil minggu silaturrahim ....minggu yang paling aku benci  ...tapi minggu tu jugak yang mengeratkan persahabatan kami semua ...heheheheh ...so, setiap tahun bila ada minggu aluan pelajar nie, kenangan lama akan kembali ...kenangan zaman PPP ....aku first kenal Liz masa dok berqueue untuk dapatkan bilik asrama ...minah tu pakai baju kurung merah LOL ....depan dia ita ngan Sha aku rasa ...so, ditakdirkan kami semua dalam satu bilik ..bilik bersejarah 309 di Blok 1 ....mula2 berenam ....pastu budak sorang tu (aku lupa nama dia) cabut coz masuk UKM ke mana tah ....dia nak ambik jurusan perubatan ...tinggal berlima ....aku sebilik ngan Liz, manakala Ita plak kat bilik sebelah ....ngan Sha and marina ...for 2 years kami besama2 hahahaha banyak suka duka LOL

by the way semua gambar dalam posting nie aku ambik from FB Faizule (Jack) - dia official photographer from fakulti .....

pelajar-pelajar baru bagi fakulti sains sosial ....

anyway, masa minggu aluan pelajar, ada satu hari yang akan dikhaskan bagi pelajar mengenal fakulti masing masing ...it is called hari bersama fakulti ...masa ni semua lecturer akam datang, tunjuk muka LOL ....pelajar pun baru nak associate nama ngan muka ....tengok garang ke idak lol ...

pelajar lelaki tak ramai ....dalah 25% gitu kot kalau ditengok in terms of registration kat fakulti aku ...mana gi semua pelajar2 lelaki nie?????

pelajar dan tenaga pengajar menyanyi lagu UNIMAS Gemilang ....kecik nyer aku! biler bab nyanyi2 cam nie aku teringat masa minggu silaturrahim dulu, aku and kak long and the other 4 tu ada sekali lambat turun ...si akak2 tu denda soh berdiri kat depan masa org nyanyi lagu Negaraku ...tapi kat kawasan kolej perempuan ...nasib baik bukan kat dewan ...liz & Eat ingat tak???

semua mesti ingat nie kan? ke mana mana ajer kena beratur ....i hated that masa PPP dulu .....


To me personally, minggu silaturrahim masa PPP dulu mmg torture ...bangun subuh, aktiviti sepanjang hari pastu after 12 midnight baru tido ...pas tu takleh call rumah ...zaman tu kan bukan zaman mobile phone ...aku lah paling sengsara kat 309/1 tu ...sebab yang lain tu semua pernah dok asrama ...aku lah yang first time jauh dari keluarga ...dah tu, bahasa pun lain, makanan pedas yang amat ...hahaha excruciatingly torturous time for me ...menangis ajer kerja aku LOL  ....was so glad bile minggu orientasi tu abis .....but even then, kekawan was great ....always tunggu masing2 siap ...lambat pun bersama2 LOL ....

so korang....tak dejavu ke tengok gambar students2 aku nie berminggu orientasi?????

5 comments:

fendifid said...

Aku rasa orientation week tu boring...tiring..tapi xde la teruk sangat. But i still hate that week. Lol.

Liz Duan said...

awat muka dia org cam budak budak tak baligh ni ha..ha..ha...
i hate ceramah ceramah

Ejin said...

sedap je kak long kata diorang muka cam tu LOL ...yes, i agree ...ceramah after ceramah after ceramah ...bukan masuk telinga pun ....nahan ngantok ada lah ...

fido said...

aku plg x tahan bla kena qiamul'lail! ok lg bab2 solat hajat, zikir2 bagai tu! tpi aku plg x leh nk 'compute' biler akak2 senior yg pkai jubah n tudung labuh tu dok paksa ktorg bernasyid subuh2 tok adam tu!!! aku n geng kena sound coz x nyanyi tp dok sibuk membuta. terus aku bgi dia nickname 'joan jett'! hehhh heeeh..smpi sudah dia anti kat ktorg!

Ejin said...

hahahaha ...bernasyid di pagi buta??? gilerkan akak2 senior tu ...kitorang kena gi cari tandatangan ke apatah ..and kami tiru ajer dro org yang dah dapat ....bukan ada faedah pon!!!!