Thursday, September 1, 2011

Merah sangatlah Mak Ngah

Kejap aje dah 3 hari kita menyambut Lebaran. Esok aku dah nak balik KL. Kak Long pun cut short trip JB dia dah pulang ke Kuantan tadi. Almaklum...baju baru dah beli 6 helai. LOL. Simpan tenaga untuk bershopping kat KL pulak nanti....betul tak Liz? Betullll.

Tahun ni theme fenfid's family merah cili. Sebabnya kan...kalau ikut due Zahra patutnya bersalin 1st Augustkan...meaning masa raya Fid patut dalam pantang lagi. Since gaun pregnant dia ada merah, biru dan kuning...so we decided ambik merah. Patutnya aku dengan Ej je la kena beli baju merah. Konon save budget la kan. Non adoo.

Ej suka sangat dengan baju dia ni...sebab ada batu macam ultraman kat tengah baju tu. Dia rasa glam la baju ada batu.

Tak sangka Zahra pun ada baju raya. LOL. Actually kami dapat coupon free masa shopping kat Mothercare...coupon tu untuk butik Gingersnap...takde yang merah cili...dapat merah ni pun jadi la.

Paling tak sangka Fid pun dapat baju raya. Gigih tu mencari masa dalam pantang. Layannn. Lepas dapat baju ni berkobar kobar semangat nak kuruskan badan.

Aku yang hensem tak kira pakai warna apa pun kan kan kan...layan....lariiiiiiii.

Jenuh aku mencari baju merah ni...SOGO, jusco, ampang point, wangsa walk...care4...sumer aku redah...tapi takde merah cili. Dah rezeki...dapat kat tempat Fid buat facial secara tak sengaja. Murah pulak tu. Kalau tak aku dah saran kan tukar warna biru...aku pakai baju melayu 4 tahun lepas aje. LOL.

Gambar kami ber4...nanti nanti la aku jaja...sebab dalam camera..tak download lagi. Yang gambar 4 ketul ni tangkap guna BB.

Raya tahun ni yang bestnya...semua adik beradik aku 13 orang ada balik beraya. Pagi raya kami berkumpul kat umah mak aku...tengahari jamuan makan kat umah kakak aku. Pastu abang sulung aku dan adik bongsu aku balik ke rumah mertua memasing. Yang 11 lagi continue beraya kat rumah abang abang aku yang kat PD ni. Sampai kol 12 malam baru cover semua. Perut ketat makan macam macam.

Raya ke 2 beberapa siblings aku balik ke rumah mertua memasing....makin kurang yang tinggal. Aku, Fid, Ej, Zahra dan Bibik ke Melaka. Beraya 4 buah rumah. Sambil tu pergi ke rumah Biras aku kat Masjid Tanah...Ayah Fid ada kat sana. Yang paling bestnya sempat singgah kat jonker street cari cendol durian. Fid dok ngidam sejak pregnant lagi. Orang punya la ramai kat Jonker Street tu...kena beratur untuk beli cendol...pastu boleh pulak santan habis...kena tunggu lagi. Biler dapat makan cendol tu dalam cuaca panas terik...heaven.


Tadi pulak kami beraya 2 rumah aje...rumah sedara Fid kat PD ni. Sabtu ni adik beradik aku pulak serbu Keramat so kena la balik KL awal untuk preparation. Adik beradik 30 smtg biler agaknya nak serbu Keramat ni? Hausss.

7 comments:

Ejin said...

canteekkkk ...merah meletops lah bang ngah ....

Ejin said...

aku masih menunggu gambar korang berempat ...jgn haus cam ita sudah

Ejin said...

ok ok ...ignore my comment di atas..dah tengok gambar berempat kat Blog Fido ...comel ...

fendifid said...

Tq ejin.

Ejin said...

aikss TQ jer? kelu dah ke kena puji?

fendifid said...

Korang kan susah nak memuji...sekali kena puji terkedu abang ngah..kah kah kah

Liz Duan said...

nice red chilli hot pepper...aku tak berani itu punya merah...but abg ngah mmg hemsem...dari pagi raya aku dah puji...so wristlet satu ;)!!

Ej punya baju mmg cantik , mmg glam ada batu batu ultraman tu...aunty liz setuju sangat...

Fid and Zahra pun meletops pops!