Thursday, September 8, 2011

Open House Adik Beradik di KL

On 5th Day Raya, Adik beradik aku ramai turun beraya ke KL. Kami set time cun cun punya untuk beraya ke 3 buah rumah. Mula sekali beraya ke Keramat for lunch. Menu yang aku jamu adik beradik aku ialah Nasi Ayam Penyet dengan Sambal udang petai meletops.
Sambal udang meletop kena puji melambung punya. Aku sampai tak dapat duduk sebab bontot kembang semacam aje...tak muat kerusi. LOL. Anak buah aku siap komen kata nasi ayam penyet ni lagi sedap dari yang kat Wangsa Walk. Tapi Wong Solo punya tetap terbaekkk la. Cili goreng tu bibik aku buat. Sedappp.
Biler ramai aje...aku suruh beratur dulu ambik gambar...pastu baru ajak semua makan sambil tunggu yang lain sampai.
Lepas makan sembang sembang sambil layan kueh raya. Lagi pun nak bagi masa secukupnya untuk abang aku bersiap kat rumah dia pulak kat Hulu Langat.
Rayyan sempat tidur sebab nak ke Hulu Langat kol 3 petang. Lepas tu kami beramai ramai ke Hulu Langat. Family aku gerak lambat sikit sebab nak kemas dulu rumah apa yang patut. By the time aku sampai Hulu Langat umah abang aku...orang dah duduk bersepah sepah dengan semua dah kenyang makan satey...jadinya sekeping gambar pun tak dapat nak snap.
Dalam kol 5 petang kami semua berkonvoi ke Bandar Tasik Selatan umah Ana, adik bongsu aku.
Sampai sampai posing dulu.
Sementara tunggu makanan di hidang.
Posing lagi.
Ana jamu satey lagi...satay kajang jugak...tapi laju je semua orang makan. Ada lemang jugak.
Ingatkan semua kenyang...rupanya selesai jugak food...satay pun habis.
Pukul 6 lebih...kami bersurai. Ada yang balik PD ada yang stay terus tidur kat umah Ana. Kami balik Keramat tidur dan rehat. Memasing happy je lepas dah selesai beraya ke rumah adik beradik. Tunggu tahun depan pulak boleh repeat lagi open house for siblings.

2 comments:

Ejin said...

best nyer ,...my fav tu ayam penyet and satay ....terliur lah ...

fendifid said...

Ayam penyet ni senang je nak buat. Rebus dgn kunyit dan garam...tos..pastu marinate dgn halba,jintan,rempah kari sikit.