Thursday, September 29, 2011

Heaven

This week...kisah makan aku sangat la menarik da'bomb. Selagi berat < 75kg...orang kata...redah ajeee. lol.

Last week masa ke Coffee Bean aka CBL untuk beli scone...aku nampak Red Velvet Cake. Masa tu dah kenyang sangat...so tengok aje la. Last Monday, member aku nak makan rabbit food aka salad aku cecepat recommend CBL....dengan harapan ada la Red Velvet Cake tu...dah rezeki...masa sampai je kat CBL tu ada 2 slice aje lagi...terus berkobar kobar mengorder. Pastu biler member aku nampak aku bawak cake terus script dia "You are bad...we all diet and you ordered cake". Aku jawab...this is the reason why I want to come here lehhh...must order la.
Presentation memang meletops dengan coconut flakes tu...tapi in terms of rasa. Velvet cake kat Ben's KLCC lagi sedap.
While my frens makan rabbit food aku order Hot Dog set ni....terbaekkk.

On wednesday lak...aku dah set lunch appointment dengan Jue...sebab dia nak ambik wristlet yang dia beli...and dia pulak cuti tak kerja hari tu. We went to Solaris sebab rumah Jue kat Jln Kuching dekat je dengan Solaris.
We went to MeatWorks. Jue tak pernah ke sini...so aku di tugas kan mengorder...memang kepakaran aku la kan kan kan.
Sampler ribs. Setanding kesedapannya dengan sampler ribs kat Tony Romas. Bezanya kat sini daging banyak sikit. Kat tony romas...dagingnya tak berapa banyak. Kalau jenis suka makan ribs yang tak hingat punya jangan order Sampler...order ribs biasa...makan la daging yang berlambak tu sampai nak muntah. I prefer sampler sebab kecil and all the spices and gravy well blended to the meat.
Nampak tak dagingnya yang banyak...sedap meletops. Wajib aku order lagi kalau ke sini.
I ordered linguine seafood marinara. Sosnya sedap la...and seafoodnya fresh tak hanyir langsung. Scallop tu pun sedap bangat. Pandai Abang Ngah order. LOL. Lepas dah makan tu kami borak borak...masa banyak lagi aku tanya Jue nak dessert ke...dia kata boleh saje. Apa lagi...rembat la.
Brownies yang penuh dengan walnut...memang simply the best la...lebih sedap dari Secret Recipe punya. Aku yang baru baik batuk tolak tepi ice cream tu untuk jue layan...aku makan brownies tu lagi dan lagi samapi la the last piece. Memang heaven la.
Aku order jugak tiramisu ni. Boleh la tahan...jue yang makan banyak sebab aku dok perabihkan brownies tu. LOL. Lepas tu aku posted gambar food meletops ni kat FB...banyak la sambutan comment comment dari rakan rakan. Fid yang nampak gambar food tu demand nak jugak tiramisu...LOL. Malam tu masa ke Giant beli barang dapur...kami dating berdua ke CBL.
Muka happy dapat Tiramisu.
Tiramisu ni memang terbaek lah...tapi aku rasa sikit sikit je sebab siang dah makan. Aku layan Ice blended yang meletops tu aje. Bagi chance kat Fid belasah Tiramisu tu.

Next week nak cover food kat mana lak ekkk...kena fikir fikir ni...buat plan terbaek punya. Layannn.

3 comments:

Liz Duan said...

mmg heavenly...
Hi Jue!

Ejin said...

ngko nie kalau bab makan menang terbaek dari ladang lah ...semua pilihan tu aku suka!!!!!

fendifid said...

Yang sedap sedap je aku tepek kat sini. Ribs anf brownies tu memang terbaek...wajib g repeat.