Sunday, October 2, 2011

Tak Tahu

The above short glasses were bought during study kat Uni time. Masa tu whenever I travel, it was a must to visit Hard Rock Cafe and Planet Hollywood. Most of the time I bought T shirt and short glass. Yang lawak tu...short glasses macam Last Vegas and Back to the Future tu I bought from my fren....sebab aku mana ada sampai lagi ke sana kan. Special edition...cantik kan...ada gold plated macam tu. I don't know if they still have that yang special edition macam tu ke tak lagi sekarang.

Ada jugak la yang bukan peminat HRC...dok told me...dia tak faham why some people (termasuk aku la tu) sanggup spent money to buy HRC stuff yang katanya mahal tak masuk akal. Aku siap kirim kat member yang travel ke tempat aku tak sampai lagi...macam New York...suruh belikan aku T shirt Special Edition HRC...tapi semua T shirt tu dah takde...dah lusuh...dah hilang...dah tak muat...macam macam dah lagi.

I don't have a solid answer to the question above....very subjectivekan....ikut suka memasing la. If you consider that beli T shirt tu membazir...aku pakai beratus kali sampai lusuh. If the above short glass tu membazir...I wonder rumah orang yang tanya aku tu...takde barang perhiasan ke kat rumah dia kan.

Tapi my visit to Sydney/Gold Coast few years back dengan Fid and Ej, I did not buy any HRC stuff...masa tu rasa cam tak mampu...sebab harga t shirt cam RM300 sehelai kot...ke aku salah tengok...tak ingat la...end upnya I bought 10 t shirt cotton yang ada logo or tulisan Aussie. LOL.

Masa my visit to Gold Coast tahun 1997...I bought HRC shirt yang paling cun I have ever seen...but don't know where the baju is now. Dah jadi kain buruk kot. Consept baju tu macam baju baseball team...dark blue...ada tulisan H R C besar besar.

Another fact is..I never have any HRC stuff from HRC KL. Tapi yang penang punya ada. Tu je la cerita sembang sembang zaman silam. Layannn.


3 comments:

Liz Duan said...

oklah beli utk kenangan...tapi best is fridge magnet lah...shot glass ni sama ajer tak berapa nak menarik

fendifid said...

Dulu masa study mana ada fridge...tu yg dok belasah short glas..cheapest stuff selain key chain.

Ejin said...

aku tak minat shot glasses nie ....heheheh aku selalu beli keychain ..and book marks