Sunday, October 23, 2011

Lunch @ Elephant Bistro, Kuching

Biasa nya kami selalu "menjelajah" jauh masa lunch ari Jumaat ...but due to our schedule yang berbeza this semester, maka kami (i.e. aku, Haslina and Bemen) mengistiharkan hari khamis as our "lunch-out-of-campus day" ...hahahah suka ati jer buat nama LOL ...sebab nya aku takde class on thusday ....just research work and appointments with students ...Bemen and Haslina plak class till 10 ajer ...so free as a bird (on a long leash) lah masing masing ...

Our current favourites are Kwali and Elephant Bistro ....Kwali nie selera Asia ....while Elephant nie selera western ....my current favourite is chicken carbonara ...hahahah lemak berkrim LOL ...Haslina and Bemen always tukar tukar menu .....maybe next time gi sini aku cari menu lain ....

gambar nampak cam tak best, tapi meletopsss

chicken with carbonara sauce (kalau tak silap)

cheesy chicken chop ...will try this next time kot ....nampak yummy ...

Aku baru perasan...kekawan aku sume suka ayam lol ...aku memang dari dulu memanjang makan ayam ajer ...dari zaman PPP ..masa lunch, harus ada ayam dalam pinggan lol ....sampai la nie, still suka ayam .......tapi kalau ada ketam, baru ayam kena tolak ke tepi lol ....


aku dulu dulu tak minum teh ....any kind of tea ...sejuk ke panas ke .....belajar suka minum tea masa kerja kat UK dulu ....makcik2 kat opis suka nar buatkan aku air teh ...last2 aku tersuka .....now suka iced lemon tea pulak ...that teh-C peng yang org suka sangat tu aku tak suka ....too sweet ....and till now, aku belum lagi try the ever popular 3 layer tea tu .....

gambar Teh C Peng special ...the three layer tea ...courtesy of Mr Google

6 comments:

fendifid said...

Nko pun guna camera cap ayam ke? Lariiii

Aku rasa yg 3 layer tu so so je. Dabomb makanan. Liz sejak duduk kuantan dah jadi peminat ikan.

Ejin said...

mana nyer cap ayam ...lighting out lol

Ejin said...

my brother semalam tetiba cakap nak bela ikan patin ...and i was like "whattttttttttttttt???????"

Liz Duan said...

sedaplah patin

fendifid said...

ye loa Ejin...nko tak rasa lagi dah kata tak best...sekali rasa tak cukup sekor.

Ejin said...

Tak nak rasa ...i ngan ikan sungai takleh geng ...i nak ikan kat nasi dagang ajer lol ...or the likes of bawal, lemon sole, salmon hahahahaha