Tuesday, October 11, 2011

Surprise untuk Liz ...

Sebelum aku cerita pasal our surprise plan...and our awesome weekend, aku nak tulis disclaimer ....aku banyak gambar ddengan makanan sebab fendi ajak gi makan ajer ....kejap2 makan, kejap2 makan ..rimas tau akak melayan ...tapi yang tak tahan nya dia kata aku kuat makan ...ayoyo ..layan ajer lah ...sedangkan pasal umur dia pun dia tak nak ngaku, pasal makan pun sama - tak nak ngaku jugak (kan Fida kan kan kan ....p/s aku ngan Fid terpaksa ikut dia gi makan ajer sepanjang trip ini 


my partners in crime ...mission: men-surprisekan org Kuantan dengan kedatangan tetamu dari jauh

Cerita nya macam nie ....Rabu the week before (28th aku rasa) Liz sms jemput gi kenduri ...dia buat kenduri cukur jambul Aariz as well as the boys' birthdays ...masa berWhatsApp pun dia dok invite kitorang ...plus aku memang plan nak gi Kuantan dari awal tahun lagi tapi tak pergi2 lagi ....so, ati tergerak nak pi ...so the thursday tu aku dok call agents and airlines for fare ke sana .....masa tu the cheapest quote aku dapat was RM1450 ...giler mahal ....and friday tu plak aku cuti balik kampung, so tak tau yang prices lain yang diemel pada aku ...masa tu aku dah bagitau abang ngah kata nak gi Kuantan ...tapi all depends ngan tiket ...abang ngah pon dah excited jugak masa tu LOL ....

by the time aku masuk opis Monday tu, i found out memang mahal takleh blah kalau nak fly from Kuching to Kuantan ...cheapest i get was RM1300 ...pakai MAS coz Airasia tak gi Kuantan ....kecewa tak terkata ..so aku bagitau Fendi ...dia pun kecewa jugak ...rasa nak nangis tau sebab dah over excited masa weekend tu alih2 tak dapat ....so dah bagitau le yang aku tak pergi nie ...liz pun faham napa aku tak pi ...dia tak mengharap pun aku datang sebab jauh ...but Fendi kata datang KL ajer, and then ikut dia sekeluarga drive up to Kuantan ...dandan aku cheer up ..check2 Airasia ...ada seats lagi ....so aku book ...and we agreed not to tell Liz ....cuma kata fendi sekeluarga jer datang ...malam tu jugak terus book hotel kat KL coz i datang friday ...cuti pun terus mintak masa tu ...everything falls into place and dok message fendi - dua2 excited nak surprisekan liz ....

Liz yang masih tak percaya we were there ...hehehe terharu dapat sambutan sebaik ini

Starting that Tuesday aku ngan Fend dok drop hints kat Liz thru WhatsApp ...dia tak tangkap pun hint hint kitorang...aku kata nak kuriourkan kek lapis lah ....macam2 ...so it was a complete surprise to her masa tengok aku tercegat kat dapur rumah dia ...siap nangis akak kiter ...aku (yang merupakan pelakon air mata jugak tapi tak tahap macam Liz) pun dah rasa nak nangis ....tapi nasib boleh control ...org ramai kat dapur masa tu ...tapi tak ambik gambar masa tu sebab org ramai ...and liz masih sibuk ....gambar kat atas nie Mat Dib yang ambik kan ...our first photo together gether LOL ....



For what it's worth, it was a great great time kat Kuantan ....couldn't plan it any better than that ....thank you sooooo much Fendi and Fida and the two princesses for the ride and the company ...fun buat road trip macam tu kan? ...and to Liz, Duan & family ...thanks for the hospitality ....very welcoming walaupun tak tau aku nie akan datang ....Liz- thanks for the gifts .......


P/S posting2 lain akan meyusul ...mostly about food sebab aku pi tumpang kereta Fendi ..so, kalau ngan Fendi ...food food and more food le jawap nya LOL ...by the way, my weekend covers 4 different states ....

(i) Aku depart from Kuching at 2.30pm on Friday ...gi Shah Alam (Selangor) to meet up with my sister for dinner at Chilies
(ii) stayed at Quality Hotel, kat Jalan Raya Laut, KL before keluarga fendifidah ambik aku for the trip
(iii) gi Kuantan (pahang) for the kenduri ..and to meet up with our dearest kak long and abang long ...
(iv) sempat melencong ke Kemaman utk gi Hai Peng Kopitiam sekejap before check in kat MS Garden Hotel ...
(v) lepakings with Liz and family
(vi) heading back to KL, before going home late Sunday night

Semua nya just in 3 short days!!!

5 comments:

fendifid said...

orang yang baca pun can imagine the tiring trip you went through tapi sebab full with foods..tu yang tak terasa letih...sebab energy banyak.

Liz Duan said...

yelah....top of the pop...sayang korang semua....thank you is just not enough

Ejin said...

your hospitality meletops ....it was more than enough ***still remembering the crabs :-)

Liz Duan said...

ejin kena ada satu posting dedicated to the crabs..ha..ha..

Ejin said...

Hahahahaha ...ok ....aku kalau lama kat sana ntah2 bejalan senget ala ala ketam lol