Tuesday, October 25, 2011

Lunch Date

Pagi tadi Fid reminded me that dia ada urusan kat Damansara pastu kami pun plan for lunch date. Kena Plan...katanya. Kah kah kah. Almaklum...Ej balik sekolah Fid yang jemput...dulu ada arrangekan transport tapi tak reliable. So terpaksa lah Fid berkorban jemput Ej from school. Selalunya when Fid ke Damansara selalu dia gerak lambat...tu yang susah nak plan for lunch. Tapi hari ni aku suruh dia gerak awal banyak ke Damansara. By 11 something urusan dia selesai. So I fetched her and drove to Solaris.

Sampai je ke Solaris kena cepat cepat ke Meatworks because we had limited time. Pastu kat pintu restoran tu semua signage dok terpampang closed. Tapi dalam restoran tu ada staff dia. We walked to all doors, semua display closed tapi pintu boleh lak buka. Cam pelik lak. Kami dok ingat memang closed...tapi aku tak puas hati I called their office no kat papan iklan vacancy restoran tu...tanya restoran dia open for business ke tak. Sampai camtu sekali...almaklum...kalau restoran ni closed kedai mamak la kami terpaksa tuju. Kesian kat Fid yang beria ia nak date dengan husband dia...kah kah kah.

After made the order...posing dulu.
Entah berapa kali we sat at the same table. Tak pernah lagi dapat makan kat tingkat atas restoran ni.
Makanan ruji aku sekarang...caesar salad. Kat sini punya 1 of the best. Roasted chicken tu tak payah nak order add on...sebab memang included sekali with dried beef. Berbaloi balai makan salad ni sebab mengenyangkan jugak.
Close up...menarik da' bomb.
Our main dish. Fid nak try fish sebab dok makan daging aje lately.
Silver Cod grilled. Sause hijau tu sedap. Sekali sekala makan fish macam ni boleh la layan...tu pun kena makan sekali dengan mash potato kat bawah ikan tu. Kalau bagi aku just the fish macam tu mesti aku tak lalu sangat.
My second time makan linguine seafood marinara ni...memang Meletops. Sause nya tak masam sangat...just nice. Sedap and highly recommended.

Kami makan semua pun takde lah sampai ketat perut...just nice aje share berdua. Lepas dah habis makan main dishes...aku terus order walnut brownies...tapi katanya takde...dah habis...frust menonggeng. Sebagai ganti...Fid ordered all time favourite dia...Tiramisu.
Sedap bangat Tiramisu ni...sama sedap macam kat Ben's & Delicous.
Lepas habis je layan tiramisu ni aku terus bayar cepat cepat pastu kena hantar Fid ke Damansara balik. Sampai je kat kereta...Ej called kata dia dah habis schooling. Tak sabar nak tunggu cuti sekolah...boleh lunch date lama sikit sebab tak payah terkejar nak fetch EJ.

Agak Agaknya biler aku boleh bawak Ejin ke sini? Sebab restoran ni wajib ada dalam senari JJCM Ejin di KL nanti. Lizdu & Ita tak nak try ke food kat sini...sedap meletops.

8 comments:

Liz Duan said...

adoi mana sempat nak try semuag.....time is limited, restaurants are just too many..

Ejin said...

liz punya priority is shopping ...aku punya priority is makan lol ....adoiiii makin panjang senarai tempat JJCM aku nie ...tapi tak pergi2 lagi ke KL

fendifid said...

Ejin...kalau datang KL 2 hari cukup kot cover semua tempat. Tapi kalau Liz kena 4 hari...sebab Liz 12 jam sehari habis kat malls...ha ha ha.

Ejin said...

2 hari cukup2 jer kot ...kalau 4 hari baru puas ati sebab coverage more comprehensive ...kalau seminggu, kapalterbang tak nak bawak aku balik dah sebab terlebih muatan lol ...

ingat tau, my list:

(i) nasi dagang di Ulik Mayang
(2) daging salai masak lemak
(3)Tony Romas
(4)Meatwork
(5) Ben's
(6) crab kat Bangsar Seafood
(7)Delicious
(8)Little Penang

hahaha and that is not a full list ...macam mana tu???

Liz Duan said...

wah siap dah list kau tu...

Ejin said...

aku background planning ...so planning in advance adalah harus LOL ...list tu yang urgent dulu, belum complete ...cer tengok apa yang on the top of the list hehehehe lama dah carik!

fendifid said...

Ayooo...nasi dagang on top of the list. If that is the case should ask ur sister tapau biler dia blk kampung. Nak kirim kat reen dah terlepas. Lol.

Delicous and bens adik beradik la food dia.

Ejin said...

Reen pun aku tak sempat jumpa ...sibukkkk maaaa ...sempat ber-sms ajer ngan dia tadi ...

adik aku balik lambat lagiiiiiiiiiii