Thursday, October 13, 2011

One night stay at MS Garden Hotel, Kuantan

Nak review hotel pulak ....Liz suggest kami (masa tu dia ingat Fendi sekeluarga plus bibik lah) stay kat sini ...Duan booked kan 2 bilik untuk kitorang, with connecting door ...originally nak check in after balik from rumah liz, but change of plan, we ended up checking in at 5 something ....sebab kami melencong ke Kemaman dulu pas makan2 kat rumah liz .....

The hotel itself kat tengah2 bandar Kuantan nie ....sebelah mall lagi tu ...tapi aku tak sempat pun nak pi mall tu ...niat ada, tapi masa takde...alah, stay one night ajer pun ...anyway, the hotel staffs are friendly ... helpful ....mesra lah ...unlike our experience kat Kopitiam di KL early that day (tak caya, tanya Fido hehehehe) ....as usual, sambil2 check in tu kami posing2 lah ...alah, datang sekali sekala ke Kuantan, bukan org kenal pun ....riuh rendah lobby tu ngan suara kami hehehehe kalau ita ada sah2 lagi bising ....

 Tasha and mummy posing depan registration counter ...nak ambik background cantekkk tu katanya

giliran kak Misha pulak ...bergaya ngan selipar (marah daddy)

one of the rooms sangat spacious .....and the other one standard size ajer ....connecting rooms ...we all lepak ala2 picnic kat bilik yang besar, and Misha disuruh tengok tv di bilik yang kecik hehehe ...

the bigger room

bilik Misha and me



sementara tunggu Liz ngan Duan datang visit us kat hotel, aku ngan Misha gi beli cakes kat coffehouse dia ....we had strawberry cheesecake, tiramisu, chocolate cake and apple pie ....at the same time, makan gak berangan angus apek Genting Sepah tu ...masing2 macam kebulur ...padahal dah makan lunch kat Indera Mahkota ...and dah minum petang kat Hai Peng Kopitiam ....

strawberry cheesecake; the verdict: the best of the lot ...yummy meletops ...

tiramisu yang sedap jugak ...that physalis (or gooseberry) masam tu pun abis dimakan ....tak masam kata Fid

makanan bersepah atas meja ...hahahahaha ....termasuk lah berangan Apek

breakfast pagi tu kat Suria Cafe, yang menghadap pool ...food selection was ok ...macam2 ada...aku ingatkan ada nasi dagang tau, rupanya takde jugak LOL .....lots of choices for bread, buns and pastries ....local delights like nasi lemak, bihun goreng, porridge, roti canai semua ada ....and ada gak pulut with kelapa parut and ikan masin as cicah ....lemak pulut dia, aku try sket coz dah full ....btw, the egg station guy on duty hari tu sangat friendly (kata Misha) ...staffs on duty quite friendly lah ....


Aku tak gi berendam this trip ...sebab jadual pack sangat, aku tak nak over-exert myself ...takut asthma ...but according to our dugong tua (hahahaha) pool kat hotel nie bersih ....dia ngan Misha try out the pool moments after we all checked in ....and pagi tu Misha gi swimming lagi ....siap make new friends tu ....aku jengah pool untuk ambik gambar ajer :-)



Tapikan aku lupa snap gambar views from our rooms ....cuma snapkan car park nie ajer ...bukan apa, hotel ni takde basement parking ....cuma that parking jer available for guess (kalau tak silap aku lah).


Apa apa pun, I like this hotel....aku ada rezeki ke Kuantan lagi, aku nak dok hotel nie lagi lah ....

4 comments:

fendifid said...

aku pun suka hotel ni...biliknya besar...poolnya ok...breakfast pun best.

Ejin said...

Location pun ok jugak kan ...cuma kiter jervtakde masa nak jalan jalan kat mall sebelah tu

Liz Duan said...

apparently buka puasa pun paling sedap kat hotel ni...compared to other hotels in Kuantan..

one of the chefs there actually my neighbour...

fendifid said...

Actually duduk kat hotel ni yg jadi lagi best sebab aku x bayar. Lol.