Sunday, October 16, 2011

Hai Peng Kopitiam, Kemaman (Terengganu)

Sambung balik posting pasal trip mengejut aku ke KL-Kuantan-Kemaman last week .....memang cukup padat schedule aku ......after spent an hour or so kat rumah liz, pas makan2 ...fendi ajak pi Kemaman ...tujuan utama is to go to Hai Peng Kopitiam ...plus nak carik keropok lekor and sata ....aku kan pi ngan mamat yang memang hebat pasal jalan jalan cari makan .....so layannnnnnn

signboard masa on the way ke Kemaman ...masa nie dok snap view from a moving car ajer

sampai2 kat Kemaman, ari menunjukkan tanda2 nak ujan ....we all singgah masuk kedai dulu sementara Fendi gi park the car ...as expected, kedai tu was bustling with people ...penuh ...nasib baik ada satu meja panjang yag kosong ....muat le untuk kami yang kurus2 belaka nie ...LOL


sebelum apa2, posing adalah wajip!!

aku suka photo nie ...semua happy, except Tasha ....hehehe muka terkejut

Masa nie, aku tengok menu kata ada nasi dagang ...happy sekejap till the waiter kata nasi dagang abis ...memang takde rezeki ...dari KL sampai Kemaman cari nasi dagang tak jumpa LOL ...instead we all ordered toasted kaya bun, and kopi hai peng yang meletops itu ........

bun yang memang sedapppp ...nie first order, ilang sekelip mata ajer, fendi siap gi order lagi ..pun licin

also had this tapai ...presentation meletops ...wrapped in daun yang still attached to tangkai ...isi sedappppp tapi ciput sangat .....

Masa dok makan kat sini tetiba ujan turun selebat alam ...kena tempias jugak le kami ...reda sket kami blah ...but not without buying kopi hai peng ...aku beli yang kopi serbuk tu ....fav my dad, i am sure dia akan suka and bought one for Haslina, yang jugak peminat kopi kaw kaw ....masa Fid gi beli kopi kat kaunter, org tu bagitau akan buka branch kat Jalan Jelatik ....so, pas nie kalau aku datang KL, aku akan gi lah branch Hai Peng di KL nie ...Fendi, masukkan dalam senarai tempat wajip bawak aku gi jjcm yea ...

From there, kami berpatah balik ke Kuantan...tapi singgah le kat gerai2 yang banyak kat tepi tepi jalan ...nak cari sata and lekor ......we bought some sata here tapi tak beli banyak sebab ingat nak beli kat tempat lain, alih2 abang ngah terlepas simpang, so melepas ...takde rezeki, nak buat camne ....

tukang bakar sata dari keramat ...

membeli keropok lekor ....

muka dah berlengas giler ......aku nak beli ikan masin, nak bawak balik sarawak ...tapi org kat sini tak layan, dok sibuk masukkan keropok dalam plastik ...malas akak ....terus balik ....again, takde rezeki LOL

This was our one and only stop after Hai Peng Kopitiam ...ujan lebat jugak masa nie...so masing2 tak kisah sangat nak kuar kereta ....straight ajer balik Kuantan, menuju ke MS Garden Hotel utk check in ....

P/S sesiapa yang lalu Kemaman tak singgah Hai Peng Kopitiam memang rugi ...umpama pi Sarawak tak beli Kek Lapis....or tak try makan Kolo Mee ...hahahahaha

6 comments:

fendifid said...

Ejin...nko memang sangat berbakat jadi photographer sebab aku nampak kurus (apakah???) dalam semua photo. 2 thumbs up.

fendifid said...

Sata tu tak beli banyak sebab tak sama cam sata yang aku dgn fid makan dulu LOL. Nak jugak yang isi merah ada kelapa parut...kah kah kah. Pastu menonong je masa kat Kuala Kemanan sampai terlepas simpang.

Ejin said...

Hahahahaha .....pas tak dapat sata, berangan angus pun jadilah kan ...lol

Liz Duan said...

hebat gambar mengipas sata tu

Ejin said...

Makcik tu pi ambik change, fendi plak sedap posing
lol ....the moment makcik had her back turned away hahahahaha

fendifid said...

beli...for Tasha seketul je. Misha 20 buah. Fid 3 buah.