Monday, October 24, 2011

Pomen paling bergaya .....

Cerita before my Kuantan trip actually .....buat aku panic jap masa it happens .....aku kan sepatut nya berangkat ke KL friday lunch time ...so petang Khamis tu the plan was to go to Mariam Cake House untuk beli kek lapis ...so, by 3.45 pm aku kuar opis untuk gi Mariam, and to post an urgent letter to MAIS ....alih2 biler nak start enjin jer, memang takde respon ... baru aku ingat yang pagi tu aku on kan lampu kereta coz ari ujan masa drive in to work ..sah2 aku lupa off kan lampu ...memang flat lah ......so, aku call Bemen, mintak pinjam jumper ....i know he have one ...yang aku tak tau is that dia letak jumper kat kereta lagi satu tu ....jumpa one of my colleagues who was rushing for a meeting, so happen dia ada jumper ...terus pinjam ...

and kereta Bemen park jauh from mine ...and posisi carpark tu menyebabkan kena tolak kereta aku kuar dulu before can jump start pulak ....macam macam ..tak kan bemen nak tolak sorang2 kan???? hehehehe Bemen pi panggil students to push my car ...hahahaha malu weiiiiii ....then tak nak jugak start2 ...alarm bunyi lah ...macam sarkas kejap kat situ ......siap ada colleague tu lagi tolong nak jump start kan .....tapi takde respon jugak from my car ....last2 have to get a new battery ...nasib baik ada Bemen ....he drove me to the garage, beli battery ..and dia pasang for me ......

first kuarkan battery yang flat itu ......


then masukkan yang baru


I am sure korang agree ....aku dapat best dressed mechanic kan aritu :-) many many thanks Bemen .....actually i am lucky tau that day ...usually aku balik opis kol 6pm paling awal ...by then Bemen memang dah balik ...and usually yang tinggal adalah org org yang macam aku ...buta kereta ...and hanya tau bawak kereta ajer ....plus all the garages pun pasti sudah tutup ....so, it was a lucky break for me utk turun awal just to go to Mariam kek Lapis and post office .....

sekali lagi nak say a heartfelt thank you to Bemen .....this is the second time sepanjang aku kenal dia yang dia tolong aku pasal battery kereta ....the first was masa era Block H ...hahahaha ....macam nie lah kawan, masa susah pun ada ...masa makan2 pun ada LOL

3 comments:

Liz Duan said...

bemen mmg presentable punya type kan...mmg pomen plg bergaya yg boleh dpt he...he

fendifid said...

sib baik niat tu baik sebab nak belikan liz kek lapis.

Ejin said...

And to pos a letter to Majlis Agama Islam Selangor ok ...tu yang urgent ...hehehehe ....