Wednesday, March 10, 2010

Features di belakang rumah

A few weekends ago aku lepak2 kat belakang rumah ...sambil tengok2kan my dad trimkan our pokok naga (dragon fruit le tu) ..aku lama tak jengah area belakang sebab memanjang balik lamat ...by the time sampai rumah dah gelap gulita ....tak nampak apa dahhhh ....

So, agak terkejut aku bila nampak ada pokok betik ...dah nak berbuah plak tu! ntah biler le my parents tanam ...so, tak lama lagi kami akan makan buah betik yang ditanam sendiri :-)




and our pokok naga dah too overgrown, sampai dahan2 dah jatuh menyembah bumi...yang menjalar ke kawasan my neighbour pon ada! So, my dad dok sibuk le aritu pi trim dahan2 yang overgrown tu ...bukan senang nak trim, coz dahan2 nyer tajam and berduri ...tambah plak ada sorang budak kecik yang suka berlari2 and "cuba" nak menolong atuk nyer kat situ ....really not helping! sebab nak kena pastikan dia tak sentuh duri2 tajam tu ....



and ada bunga-bunga jugak ke belakang ....yang nie aku suka ...tapi nie ditanam pon secara tak sengaja ...aku ambik plant nie from pasu kat depan rumah, letak je kat celah2 batu bata kat sini ...ingatkan utk sementara je lah ..sebab nak tanam keesokkan ari nya ...tapi sibuk and lupa punya pasal terus tak tertanam dalam pasu ...sebaliknya membesar dan berbunga kat celah2 batu nie plak ...tapi nampak cantik ..so, aku biarkan ajerlah kah kah kah ...


 Plan utk improve landscape kat belakang rumah nie mmg banyak ..tapi masa je takde ...nak buat camne kan ...sedangkan bunga2 yang ada pun tebiar, ini kan plak nak buat new landscaping project ... Fend - aku tau hang akan kata aku pembunuh pokok ....aku terima je kutukan itu dengan hati terbuka ... LOL

3 comments:

fendifid said...

sib baik ada parents nko yang menyelamatkan keadaan. Kalau tak...nko dgn fid boleh sama sama buka satu club. PPP...persatuan pembunuh pokok. lariiiii

Liz Duan said...

cantik belakang rumah kau...aku punya garden dah yg sewaktu dgn nya ...dah tak tahu apa rupa...dgn panas yg mengetip mmg aku tak duduk lah kat luar tu

Ejin said...

hehehehe ngko pun nak join persatuan kami tu jugak ke? Fendi penasihat persatuan tu tau ....as well as penaung!