Monday, March 22, 2010

Nasi Kandar Beratur - tak kesampaian!

Masa holiday tu, aku siap ada map yang menunjukkan tempat2 makan kat Penang ...and on the list under the heading "nasi kandar" is "Nasi Kandar Beratur" ...tapi malang nyer, tak kesampaian hajat aku ngan adik aku ....sebab nyer tempat nie hanya bukak at 10pm ajer ....tapi to show that kitorang dah sampai depan kedai, I snapped this photo ...so, layan je lah ....tempat dia cam kecik jer, so I am guessing nama kedai ni terbentuk sebab customer kena beratur kot ...i may be wrong coz belum berpeluang pi sana lagi ...


and ada lah satu rombongan dari KL tu kan ...berkobar2 nak pi kedai ni last Friday night ....have to stress kan: VERY berkobar2 kah kah kah ...siap adik aku bagi map lagi kat mamat sorang tu ...alih2 biler aku call, hampeh ...sebabnyer depa semua tu tak pi beratur (or should i say "beratuq") pun ...dah balik hotel rupanyer sebab kenyang makan kat tempat lain hehehehe siapakan gerangan nyer orang-orang itu???

Anyway, since tak dapat pi Hameedia, Kapitan, Beratur and Kassim Nasi Kandar - atas sebab2 tak jumpa kedai, and ada yang biler jumpa tu kedai tutup sebab sembahyang Jumaat, or cannot find parking - aku ngan adik aku sanggup pi Juru AutoCity utk makan nasi kandar kat Pelita ...nak buat camne ...rasa tak complete kalau pi Penang tak makan nasi kandar kan ....




and sebelah malam plak, we went to Restoren Nasi Kandar Tajuddin Hussain kat Lebuh Queen ...makan roti telur and ayam ros ajer ...ayam dia yummy! rasa rempah and ranggup di luar tapi isi nyer moist ...i loikke!!! Gamba kat situ belum di download lagi laaaa....

7 comments:

Liz Duan said...

ejin...sape suh kau pi kedai beratur tu??? adooi kalau aku mmg aku tak pergi lah ...pelita looks much better!

fendifid said...

Nasi kandar beratur tu namanya sempena orang beratur nak ambik makanan la...memang top malam malam. Nak buat camnekan...takde rezeki. ha ha ha.

Kak long..kalau nak Nasi Kandar pelita...mai je KL.

Ritchie said...

Ejin: tonite hg pi terai Nasik Dalcha Pak Din la pulak......among the best in penang

Ritchie said...

oppsss..... ada satu lagi Nasi Dalcha Rahim.

fendifid said...

Wan...tumpang lalu....

Ejin dah balik Penang since Saturday...nko suruh dia makan Laksa Sarawak lagi logic..rasanya...ha ha ha

Ejin said...

hahaha ...sebenar nyer aku ada jumpa nasi dalcha Rahim tu ...tapi tak try, cuma ambik gambar ajer ...masa tu baru kuar from restoren jugak ...

Ritchie said...

Fendi: aku tau, saja malas nak delete