Wednesday, March 3, 2010

Gambar secara Rawak

This posting lain dari yang lain...sebab takde specific story...aku load gambar secara rawak...and cerita di sebalik gambar. Jom Layannnn.

" Alice in Wonderland" - taken masa pergi fun fair kat Melaka hari tu. Tak sabar nak tengok cerita Alice in Wonderland lakonan Johnny Depp.
Taken kat gsc masa dating tengok cerita Valentine. Kalau takde aral...boleh layan movie baru sehari dua lagi.


Sawit corner kat Masjid Tanah tu. Kan ramai pelanggan. Dah masuk TV...promosi baik punya. Makan cendol sampai kenyang.


Deco CNY kat hotel...asal ada kan. Aku memang tak faham apa konsep deco ni biler nak relate to tahun tiger.

Replica Hornet nest taken kat Menara KL. Ada kedai jual honey kat area souviners shop tu. Punya la besar hornet nest ni. Kalau jumpa...senyap senyap cabut.
Questions - Bee's, wasp or hornet? sama kah? All the while biler bab bab lebah/tebuan selalu dengar orang sebut bee. Until a day before English paper for SPM...masa final revision aku terbaca buku latihan or past years papers punya jawapan mention word "hornet". Nak di jadikan cerita...exactly the same picture keluar masa SPM tu (kak long sure tak ingat punya...aku ingat sebab ada case ni). Kena buat short essay berdasarkan gambar...ada 2 budak jumpa sarang lebah...pastu gatal pi baling...lebah kejar...lari masuk sungai. Guess what??? Puas aku dok nak ingat word "hornet" tapi tak ingat ingat...and totally forgot about the word "bee" jugak. So short essay tu sure aku dapat kosong sebab word hornet tu aku ganti dengan word "xxx". Aku type kat sini xxx...sebab kalau aku bagi tahu word sebenar yang aku type...nanti satu tahun jadi bahan lawak oleh Kak dik dengan Kak Long. kah kah kah. Masa mula nampak gambar tu...excited lebih sebab konon dah baca contoh jawapan. Tapi Non Ado...hampeh sehampehnya.
Tapi ada hikmahnya aku terlupa word tu.
Aku terpaksa buat A level and jumpa adik beradik 30smtg ni. Kalau tak sure aku fly straight masuk Oxford terus...kah kah kah...Lariiiiii. (kiter tgk sape muntah dulu and sape banyak komen...kah kah kah)
EJ dengan daddy dia yang melaram Birthday Present. EJ buat surprise pakat dengan mummy belikan daddy present. 1 bulan dia tanya daddy nak apa for birthday.
Masa sampai Tugu Negara ni tak tahu pun pintu dah close...kah kah kah. Tapi petang tu ada a group of people main berbagai jenis gendang kat open area tu... world music punya konsep. Sempat layan separuh lagu je. Dulu pernah tengok diorang kat Bukit Bintang.

Masa dok cari jalan nak masuk ke Tugu Negara...Fid nak snap gambar Parlimen. Kira ini the best shot dia la...kah kah kah...lariiii
OK ke kalau update macam ni? Asal jangan haus...orang kata.

9 comments:

Liz Duan said...

banyak lah cikadak nak skip a level......kan aku dah kata sampai mati mahu ingat aku Second Upper engkau Second Lower....ejin tak leh cite budak first class...tapi list kan fendi sape yg fly terushhhhhhhhhh

Liz Duan said...

the title by the way should read "CACA MERBA"....poning aku nak memaham kan...

Liz Duan said...

gambar yg first pakai gown putih with ribbon tu anak sape?????

Ejin said...

tak kisah le sapa fly dulu ...yang penting aku akan fly lagi kah kah kah .....aku blame the last one tu on being demam masa exam!

Ejin said...

Fend - aku terus tertanya2 apakah jawapan hornet yang ngko bagi tu...adakah ianya (1) bonnet? (2) bee-net (combine bee and hornet)? (3)hang letak lebah ajer kat jawapan??? tolong le bagitau ...

Ejin said...

ehh takde gambar masjid negara ke???

Liz Duan said...

cewah eksen lah tu ...nak fly lagi...aku sekarang...i dont think i can study lagi

Ejin said...

i believe i can flyyyyyy ...i believe I can touch the skyyyyyy :-)

fendifid said...

banyaknya soalan...korang.

1) Yang flight straight sume abang abang dan kakak sulung. Adik adik sibuk bercinta masa a level...masa masuk U baru insaf...tu yang cemerlang kat U aje...lariiii.
2) Yang pakai gown tu entah sapa...tak kenal
3) Ejin akan fly...kami ikut lepas beberapa tahun...pi jalan je
4) Jawapan adalah rahsia...silalah teka dalam kesamaran.
5) tak sempat nak snap gambar masjid negara