Friday, March 5, 2010

Teppanyaki

Semalam selepas habis meeting terus roger roger Fid ajak lunch sama sama. Dah terlanjur aku ada kat area keramat. Tempat terpilih...teppanyaki kat Jusco Setiawangsa. Lepas dah order baru la terasa kepanasan tempat tu. Sebab aircond not functioning. Kalau tahu awal...mesti dah pi tempat lain. Tapi restaurant kat Jusco ni memang tak ramai orang la...cuma ada 2 or 3 je yang ramai customers.
Sama sama ordered beef. Cepat muak kalau ambik chicken. Lepas tu pi Sekolah ambik EJ. Bawa dia join lunch sekali.
Dia makan sikit je. Sebab banyak makan biskut. Agaknya sebab banyak makan biskut mata pun naik kuyu je...apakah??

Masa dok tunggu food sampai...posing dulu. Gambar tak ikut turutan la pulak. Layannn.


Nampak cam bersungguhkan dia makan...tapi sebenarnya sikit je. Tak habis pun. Lepas tu Fid pi sambung kerja...aku hantar EJ ke Sekolah agama. Terus ke bank lepas tu. Aku pi nak mintak fax number sebab nak fax sendiri surat aku tapi officer tu sibuk kata diorang akan faxkan on customer's behalf and aku kena isi form. Bukan tulis surat sendiri. Aku malas sebab kalau isi form, kena fid pun sign...pastu kena datang balik bank hantar form tu...leceh semua. Padahal surat dah siap dah ada kat umah. Dulu aku ada fax sendiri tapi selepas pindah office surat and fax number yang lama tu dah termisplace. Hampeh.


Nak cool down...layan cake ni...dapat free coffee. Macadamia cake. Aku memang suka sangat macadamia nuts ni. Kawan kat office pun selalu beli yang roasted. Diorang panggil kacang ni...kacang mahal. Kalau pistacio nuts diorang panggil kacang cerdik.

3 comments:

Ejin said...

sekali sekala dapat lunch bersama masa weekdays kan ...no wonder emel senyap je semalam, sehari ngko merayau!

Liz Duan said...

ye lah mengular...boss dia baca blog tak???...
kite suka lah klip rambut ej...aunty liz pun pakai jugak kat rumah...cute jugak walau 30 sth:)))

zamreen said...

teppanyaki la daddy!