Monday, February 28, 2011

Bersama keluarga

On sunday masa kat PD aku buat lempeng kelapa makan dengan sambal ikan bilis. Kakak aku pulak masak tempoyak...memang ngam ngam hooo la. Aku buat lempeng tu garing garing and lembut di dalam. Lempeng ni kalau nak sedap guna kelapa muda...kalau kelapa masak...tak sedap sangat.
Ej dok melayan Shafique main dengan kereta mainan. Banyak koleksi terbaru kereta shafique ni. cousin dia dah sekolah darjah dua tak nak main kereta mainan pastu passed kat shafique yang memang minat sungguh dengan kereta. Masa dok suruh dia posing dengan mainan ni...shafique ikut je arahan. Tak membantah pun.
Petangnya we went to Giant kat lukut beli barang barang...lepas tu terus ke Secret Recipe. Masa kat Giant lagi Ej dah sibuk kata lapar..dia nak makan pizza...tapi aku dok ngusik dia nak pi mamak...makan tosey. Ej dok pujuk jugak ajak mummy dia ke pizza. Pizza kat Pekan PD...biler aku pusing ke opposite direction untuk ke SR...EJ dah bising dah cakap tak nak makan kat mamak. Pastu biler aku berhenti depan SR...dia cakap Alhamdulillah. Songel betul.
Seronok dapat bersantapan dengan my mom.
Fid ordered Valentine's set...ayam tu entah apa nama...dry sikit.

Berselera gak my mom makan spegetti dengan chicken grill.

Aku ordered gourmet pie ni. Ej mintak nak rasa pastu tak reti nak bagi balik...LOL.
Antara cake SR yang aku suka. Choc banana...sedapp.
Rasberry cheesecake. Mantap jugak.
Dessert ni dapat sekali from valentines set. Sedap dan mantap...macam molten choc kat chillies.
Ini la chicken setnya...aku tak ingat nama apa...tapi dry...cepat muak. For those yang suka makan chicken breast mesti suka.
Macaroni cheese with prawn. Yang ni memang mantap la...aku rasa sikit yang anak sedara aku ordered...memang best la. Rasa seronok sangat dapat makan makan dengan mak aku celebrate my 25th birthday. Harap my mom sihat untuk celebrate my next 25th Birthday next year. Amin.

4 comments:

Liz Duan said...

gourmet pie is afi's favourite.

Ejin said...

celebrating your birthday with family is always the best ...and your mum nampak sihat ...and Fid pun looks healthy :-)

Ejin said...

comel sangat pose si shafiq tu!

fendifid said...

Ye la..berkali kali suruh shafiq posing.dia ikut je x membantah.