Thursday, February 10, 2011

Sempat merewang ke Sematan!

Semua dah sedia maklum, aku org terbusy minggu nie ..(hehehe siap overtake Eat ngan Abang Duan kiter untuk menang anugerah pekerja terajin masa CNY) siap kerja sepanjang CNY holiday you! Itu lah tahap kecipanan aku ...sibuk tahap dewa ....aku lah kuli terhormat LOL ...tapi posting nie bukan nak crita pasal kerja ..NO NO NOOOO ....and bukan jugak pasal makan (hahaha) kiter nak cerita pasal jalan2 ....last Sunday sebab aku managed to get my report done by 12.30 noon, and biler boss kata we make the final amendment kol 7 nanti sebab tunggu another "boss" punya comment ...aku terus masuk kereta and join my family gi Lundu ...nak antar Jane ..dia kena posting kat spital Lundu for 2 weeks ...FYI, Lundu nie about dua jam gitu from rumah aku ....and Sematan tu plak merupakan pekan kecik yang terletak kat ujung "ekor" pulau Borneo ...dekat ngan Lundu dah....tak caya check google map ...akak sertakan map gak nie ...hehehe ambik from this website

 (ambik from: http://www.ikanlundu.com/lundu/lundupage1.html)

We all ke Sematan tak senjaga sebenarnyer ..sebab kecoh sgt dalam kereta (the boys nangis sebab Jane dah tinggal masa tu), sampai my brother (who was driving) lupa simpang ...drive menonong ...tengok2 kat signboard Sematan = 7km...  fikir punya fikir, mak aku vetokan ...kiter gi ajer Sematan hahahaha...Last aku ke sana dulu was masa aku Form 5 ...adik aku pun sama, dua2 pi ngan rombongan sekolah ...hehehe giler lama ...mak and bapak aku tak pernah pergi, so this was their first trip ke sana ....

anyhow, the most attractive attractions kat sana adalah pemandangan Laut Cina Selatan! we all sampai masa laut sedang bergelora ..air sedang pasang maaaa ...banyak pantai cantik like Pantai Sematan, Pantai Siar and Pantai Pandan ...but we all tak pi pun ...sekadar lepak kat mini esplanade dia ajer ..next trip kot

(masa nie agak panas ...so we all lepak2 bawah pokok dulu)

Al and adik were excited ...adik tu asyik tengok laut ajer ..Al kejap mood ok, kejap mood puting beliung (macam sapa tah LOL) sebab mummy dia dah tinggal kat Lundu ...he was looking for Jane ...

 Al ngan Daddy ...masa nie sedang mood puting beliung ...muncung sedepa!

 adik merenung lautan ...hehehe suka dia masa nie

 Biler dah kurang panas, we all (kecuali mak aku) jalan2 kat pier tu ....angin sepoi2 bahasa kata org ..tapi aku tak ambik gambar sebab nak kena jaga adik ....tempat tu cam tak brapa selamat for budak2 ....plus air tengah pasang le katakan ...adik aku byk ambik gambar guna camera canggih dia ...sebab aku, Al, adik and my dad umpama model antarabangsa kena kejar ngan paparazi dibuatnyer LOL ...nanti le aku download from him ....

rehat2 sebelum balik


pekan nie kecik ajer ...and there are a lot of old wooden shophouses ...since kitorang pi tu Sunday petang, tambah plak baru 4th day CNY, kebanyakkan kedai masih tutup ....tapi dalam pada tu, mak aku sempat masuk kedai beli mop ngan baldi ....boleh???? macam le takde benda tu kat Kuching!

last view sebelum masuk kereta ...

We all dah plan, masa adik aku yang dok KL tu datang nanti, we all nak mai sini lagi ...and rent a chalet kat resort yang ada kat sini ...betul2 menghadap pantai ....tapi mak aku kata kena semua ada baru best pergi ...hehehehe

4 comments:

fendifid said...

bestnya banyak pantai...tapi mesti panas...tak sesuai dengan Kak Diva kita yang kat Kuantan tu. LOL.

Ejin said...

absolutely correct ...too hot utk akak diva tuh ...plus takde shopping complex hehehehe ....mmg tak masuk list dia kalau mai sini :-)

Liz Duan said...

pantai kite suka lah like kuta...jalan sikit ada shopping areas...that is a plus!

Ejin said...

hahahaha dah tahu dah taste ngko ...paling cikai Bali hehehehe