Monday, February 28, 2011

Lunch tempat lain...dessert tempat lain

For now...Decanter is my favourite place for lunch. Selain dekat dengan office...makanannya mostly sedap dan mantap. Kalau kengkawan aku tanya mana nak lunch...aku sure akan sebut Decanter...buat masa ni la. So far takde yang membantah sebab memasing pun suka food kat sini.
Potato soup...My fren said sedap.
Aku ordered ni...glass noodle...aka soun...tak pernah pulak kat rumah aku goreng soun tu macam goreng bihun. Not bad...sedap...put extra pepper...lembut and tasty.
My all time favourite...hokkien mee. Sedap mantap. My fren ordered ni...pastu we asked for 2 empty plates...so both of us shared...dapat makan 2 dishes biler share.
Yang sorang lagi...my fren ordered fish and chips pastu dia tak suka. Dia balun ni je...dah muak makan mi katanya.
i think...nipis sangat kot...so fish tu rasa tak berapa sedap la. Lepas dah kenyang makan...memasing dok tanya nak order dessert apa...sorang cakap banana pancake...aku diam je...sebab takde dessert pun takpe...sebab malamnya memang plan nak dinner ramai ramai dengan Nuarlin dan Zamreen kat Decanter. Then my fren suggested pindah ke sebelah...Secret recipe...sebab ada sorang tu dok mengidam cake. Aku kan peneman setia...layannn.
Ini la cake idaman kalbu member aku tu. Pecan Butterscotch. Sedap mantap...aku rasa sikit...sedap bangat...very creamy. Sikit je layan...apakah?
Pastu sorang lagi ordered walnut brownies ni...terus teringat posting kak long "pengaruh Ejin"...tak sangka teman kengkawan...aku pun terpengaruh secara tak sengaja. I had a small piece of it buat rasa. Tapi personally aku prefer yang pecan butterscotch tu. Ultimate. Cun tak gambar ni? Guna dslr...masa aku keluarkan camera nak ambik photo...both my fren terkejut terus cakap..OMG...he really brought his camera. Masing masing macam confuse apsal aku siap bawa camera...LOL. Sebab kalau aku snap photo guna blackberry...kekadang ok...kekadang blur. Guna dslr ni...sah sah terang benderang and clear gambar food. Sila la terliur pastu time lunch drive out cari secret recipe cepat. layannn. Aku bawa dslr sebab memang dah plan nak makan kat decanter...kalau tak...tak koser aku nak angkut camera kalau makan kat kedai mamak kan. Buat lawak je nanti.

5 comments:

Eat said...

Amboi, gambar semua terang benderang..

Ejin said...

mcm nie baru best ...apa barang tayang gambar blur ...hehehe korang nie, tak abis2 ngan choc brownies ...jauh nyer pengaruh aku kat ..sampai menyeberangi Laut Cina Selatan tu :-)

Liz Duan said...

cun gambar2...soon goreng is Duan punya favourite....hokkien mee, favourite semua kat rumah ni...kat Swan, they call it Udon mee --Swan tahu kan?

Nape aku punya choc walnut tu tak de ice cream?
pecan butterscotch memeng suke

Ejin said...

aku pun tak pernah dapat ice-cream ...

fendifid said...

tahu sangat Swan tu..kan nko ada bawak kami ke sana.

kena mintak kot kalau nak ice cream...aku orang tu yang tanya nak ice cream ke tak.