Saturday, February 12, 2011

Nasi Lemak Sambal Kerang

hahaha aku nak bragged kat sini boleh???? Kiter nak cerita yang kiter masal nasi lemak sambal kerang for breakfast last week ....from scratch gitu ...sebab tetiba rajin masak (i) my parents balik kampung ...(ii) my bro kata masak lunch and dinner, so aku kena cover breakfast; (iii) check2 cupboards ada ingredients for nasi lemak and sambal ajer ....so buat ajerlah ...

 timun takde ...heheheh pas nak makan baru sedar takde timun!


sambal kerang nie aku gunakan kerang panggang dalam tin ...nak buat camne, takde supply kerang fresh ...and masing2 malas gi pasar .....tapi jadi jugak le ...licin! mak ngan bapak aku pun sempat merasa, coz they all balik malam tu ...

the accompaniments are ....kira usual suspects jer lah (cuma takde timun)


ikan bilis ...aku goreng sendiri hehehe lagi ranggup dari beli kat kedai (ceeewahhhh)


and telur goreng ....FYI, aku tak suka telur mata kerbau ..coz I dont like the egg yolk :-) sebab tu aku akan buat dadar sahaja ...

Note: aku bukan suka masak ...aku hanya masak biler keadaan memaksa ...hehehehe or biler datang angis kus kus ngada nak ke dapur  ...

6 comments:

fendifid said...

Ha ha ha...tak suka masak konon. Kat kuantan breakfast on ejin.

Liz Duan said...

sedap nya nampak...mula ingat kan posting fendi

fendifid said...

Asal gambar food aje..ingat posting aku la...he he he

Ejin said...

aku cuma paparkan home-cooked meals ...fendu punya specialty is food maha meletops utk menjeleskan orang hahahaha

Unknown said...

xsangka..hebat memasak, nampak menyelerakan :)

Ejin said...

Thanks Ramizah! Nie Ramizah WA22 ke?