Saturday, February 19, 2011

minum petang ala ala Eropah ....

Ngada sungguh kan title ini ...LOL it is a sign of a really stressed and overworked person ...tanda-tanda ingin bercuti hehehehe anyway, ari tu aku mmg tamak haloba ...rambang mata ...pi Dellizze and mengangkut segala tok nenek yang dia jual kat situ ..pas tu sampai rumah, terlopong kedua2 parent aku ...sebab too much kata my dad! tapi coz of the spending spree kat bakery, we all had a scrumptious tea ..hahahaha


Awal2 pagi, kiter breakfast croissonts ok ....ala2 gi Paris ...takpun gi Calais ...macam aku dulu waktu visit abang ngah kat Kent ..sempat dia ajak gi day trip ke Calais semata2 untuk beli chocolate and croissonts :-) Anyway, Delizze ada 2 jenis croissonts ...a giant one (RM3++) and a normal one (tak ingat harga) ...rasa nyer yummy! I love mine buttered and with some marmalade ...teringat kembali zaman aku gi holiday kat Europe ...sebab selalu B&B serve continental breakfast ajer :-)


minum petang plak, we all dapat scones ...fresh lagi tu! sedappppppp .....kat Delizze nie ada pelbagai jenis scones ...yang aku beli is blueberry scones ....kalau zaman UK dulu2, my fav is scones yang fresh from M&S, served with cream and strawberry jam ...super-delicious beb! tapi yang scone nie kira boleh lah untuk mengubat rindu pada scones M&S hehehehe .....

aku tahu banyak calories ...tapi yang penting kurang lemak jika dibandingkan ngan cheesecake fendu ..lol (gelak menyedapkan ati)!

5 comments:

fendifid said...

takde maknanya...butter jam sume tu...sume fattening. LOL.

Eat said...

Fendu menggoment dgn nada jeles.. hehehe...

Ejin said...

hahahaha .....yang nie takde cheese ...so kurang calories LOL

Masa beli semua nie, aku beli jugak apple crumbles, fruit tarts and fruit cake satu loaf ....tu yang mak aku kat gilos hehehehe ...

Liz Duan said...

ala eropah kononsssssss ...malas akak!

Ejin said...

kah kah kah .....kalau aku makan cucur udang ke, pasembor ke ..nanti aku buat heading ala2 Malaysian lah plak hehehe tapi kena tunggu aku dok di perantauan dulu lah :-)