Thursday, February 10, 2011

Family Gathering

Tak tau nak cakap nie kurun keberapa ...hehehe punyale aku lupa buat posting Xmas aritu ...dah CNY baru perasan ada byk gambar still ada dalam camera! to cut the story mory short, last Xmas as usual we had family gathering jer ....which means makan maka gossip gossip makan makan posing posing ...and it is a cyclic process ...another group datang, maka start balik le process tu ...makan gossip posing LOL

As usual we spent the hols kat our cottage (very the english konon nyer) ...mak Jane and neice Jane spend Xmas eve with us ...and the whole family datang for visit on Xmas day it self ...unlike tahun2 sebelum nie, we all balik ke Kuching on 26th ...cepat sangat sebab adik aku and Jane both baru start kerja and tak dapat cuti ...aku ajer yang cuti 2 weeks ....but sampau Kuching pun process nyer berulang ...makan makan gossip and posing...this year my mom's relatives ramai datang ....most of them tu, last aku jumpa was 2 years ago ..kira last Xmas was a re-bonding time le jugak ....

mom with Uncle David and Uncle Patrick ....bapak diorang and my atuk adik beradik ....in fact middle name adik ambik nama atuk aku yang tu lah ...Adie nama nyer

yang nie semua my cousins ...hehehe little Alex, Kelly and Ensanom (I only remembered his middle name)

malam tu plak my mom's brother and sister datang ....my uncle to kerja kat Johor ...jumpa macam 1-2 kali setahun ajer, but since mom is the eldest, rumah kami selalu jadi port pertemuan adik beradik ....

menu: salad, ikan salai with long beans, ayam goreng, ayam panggang, mee goreng, kari ayam tin Chef Wan (Jane punya fav!), ikan terubok panggang and kue toew goreng

menu malam tu meriah ....i did all the cooking ...at various eateries in Kuching hahahaha ...aku dengar depa nak datang, aku terus call to make an order and then pi tapau ....happenning kata diorang ...they all know how well i cook macam tu! sejak azali kata uncle aku - he used to visit me masa aku kerja kat Shah Alam dulu ...selalu makan kat luar ajer kalau giliran aku masak :-)

close-up of the salad ...makanan kambing kata Fend - ini sebelum ditabur crab meat mixed with tuna and french dressing ...yummy! yang nie mmg betul buat sendiri ....

my mum and her siblings ...aunty aku sebelah dia tu pregnant, baru bersalin 2 minggu lepas

In a way, mmg masa2 cam nie ajer lah banyak jumpa sedara mara ...sebab usually we all busy mengejar keduniaan LOL ....it was great ...mak aku paling seronok jumpa2 sedara2 dia ....

8 comments:

fendifid said...

Best berjumpa sedara mara kalau close to each other. My sedara mara are my siblings and adik beradik 30 smthg ni....tak ramai...tapi cukup la..LOL.

fendifid said...

oppsss...lupa..i called it rabiit food...my fren yang called it kambing food and urge me to eat kambing instead of kambing food. ha ha ha

Ejin said...

hahaha adik beradik 30-something mmg dah mcm keluarga ...sebab tu mak aku soh aku ambik emergency leave atas urusan keluarga utk jumpa liz ke Kuantan :-)

Ejin said...

ngko tu selagi takde lemak, ngko tak nak makan ...heheheh sekali sekala makan rabbit food and kambing food sedapppp

Liz Duan said...

totally agree w u guys abt family gathering...rabbit food/kambing food layered with thousand island n mayo lagi lah sedap dan healthy nyer...:)

fendifid said...

Looking forward to our nx family gathering kat kuantan..x sabar nak makan roti jala ejin masak.

Ejin said...

yessss ...me too! Looking forward sgt nak jumpa korang semua ...ngko nie fend, demand aku masak plak ..kalau tuan rumah jamu patin camne??? hehehe

fendifid said...

Tuan rumah masak patinje...mcm dulu la...kak long bw ke kopitiam kemaman mkn nasi lemak. Lol.