Saturday, February 5, 2011

Seronok Bangat

Last weekend and cuti CNY kami balik PD. Relax je rasa....biler nak balik KL balik...bercinta je...macam malas sangat. Panas giler cuaca kat PD.
Masa sampai je kat PD...member aku sms...mulanya ajak berembun lepak mengeteh waktu malam. Tapi hujan lebat punya hal...tunda keesokan harinya...kami breakfast sesama kat kedai nasi lemak Rahman batu 1...memang famous nasi lemak sini. Pedas meletop sambal nasi lemak kat sini.
Pada hari lain pulak breakfast kat kopitiam baru ni. Famous for nasi ayam hainan dan mi kari.
Mak aku dah berselera makan...seronok bawa mak ke cafe ni...habis semangkuk kueh teow sup.
Yang ni aku punya...roti kukus sambal. Sedap sambalnya. Mengingatkan aku ke memory masa sekolah menengah selalu makan roti krim bersambal. Sambal dia macam sama je masa kat sekolah dulu...Satanem. Sedap punya pasal...kami tapau roti ni sebuku dan sambal pun kami tapau jugak.
Biler abang aku balik ke PD...kami ramai ramai ke Seremban...singgah makan kat restoran ni. Masakan negorinya pedas meletops...sedap bangat. Restoran ni famous esp to those yang active sukan peringkat negeri Sembilan sebab restoran ni depan padang tempat athlete berlatih sukan.

aku masa tu nak ajar Shafique buat peace...terus adik aku snap.
rusa masak lemak...sedap manis dan lembut daging rusa...first time aku tried.
Daging salai...menu wajib kalau ada...sedap satanemmmm. Kalau nak makan masakan nogori...kena la ke sini...the best.
Kat restoran ni famous jugak for landak...tapi masa kami sampai tu dah habis. Adik aku pernah makan...dia kata banyak tulang. Yang ni pulak belut...sesapa nak sup belut...fresh fresh di masak.
Sebelum balik ke PD kami ada pi makan kat Tony Romas. Carrot cake ni sedap...free je sebab ada kupon.
Ribs and steak ni meletops...sekarang ni kalau orang offer memang tak tolak la...sebab masih tak puas makan ribs ni...sedap sedap sedap. Jom gi Tony Romas jom. Ejin....tak kan nak layan photo je kan...he he he

5 comments:

Ejin said...

nie mmg diary pasal makanan hahaha ...diet konon!!! tapi that daging salai mmg meruntun jiwa aku LOL

fendifid said...

Saje je selit gambar makanan banyak banyak...sumber inspirasi pembaca blog ni. GGG.
To tell you the truth...sedap mcm mana pun daging salai tu kat mana mana restoran...yang kakak kakak aku masak is forever the best. The ultimate.

Liz Duan said...

Tajuk posting tu should be "singgah sana dan sini makan".
Mantap sokmo!

Ejin said...

tapi gambar belut tu jugak yang buat aku gelak shaiton kah kah kah ...teringat komen liz!

fendifid said...

ye la...apa punya komen ntah liz bg kat FB...lawak tul.