Saturday, February 5, 2011

Birthday Anak Sedara

The same day yang kami ke Seremban tu, kakak ipar aku invited us for dinner sempena nak celebrate Birthday anak sedara aku. Celebration simple simple aje.
Cake coklat ni homemade...cake kukus...sedap lembut. Tak manis sangat. Pekena dengan kopi O...memang ngam ngam ho.
Lepas nyanyi birthday song aje...masa nak potong cake tu, anak sedara aku letupkan mainan tu. Habis berterbangan kertas warna warni atas cake tu...sampai masa makan cake tu ada yang masuk mulut kertas warna warni tu.
Alhamdulillah, mak aku sihat...boleh join birthday celebration cucu dia.
Shafique dok ingat cake tu untuk dia...biler lilin tu bernyala je...dia pi tiup.
Semua kakak ipar aku masak...sedap nasi minyak..bertambah tambah aku makan...gone my diet.
Kuat jugak bunyi benda tu biler letup. Tapi kertas warna warni tu yang tak tahan nak kena kemas lepas tu.
Gambar selingan...banyak aku beli limau bali ni sepanjang kat PD...manis manis....semua orang suka. Kalau nak beli pamelo ni...cari yang bentuk bulat..kalau ada lonjong tu...masam.
Part paling di tunggu tunggu...makan. Semua orang berselera makan sebab sedap. Happy Birthday Zamir.

7 comments:

Ejin said...

best nyer dapat jumpa2 and makan2 ramai2 cam nie ...and birthday is a great way to get together ..hehehe I love that pop thing yang anak buah ngko tarik ..but like you said, jenuh nak kemas its confetti ...buat menyepah ajer kan LOL but fun!!

fendifid said...

Nanti besday aku nak demand 5 biji the pop thingy tu. LOL.

Ejin said...

kat rumah aku ada lagi!!! sentiasa ada for celebrations LOL

Liz Duan said...

Tak kuasa nak sambuit besday kau tu fend!
Terror nyer buat cake cam tu..aku kagum org org macam ni.
Kalau d boys tanya bila mummy nak buat cake? Jawapan nya "tunggu dapur kite besar, mummy beli oven canggih"--gaya org rajin mjawap:)

Ejin said...

cakap ajer, tunggu abah beli branch secret recipe, baru mummy nak test skills LOL

fendifid said...

Cakap pasal besday kan...tadi fid tanya aku nak hadiah apa...aku terus jawab stroller...LOL

Ejin said...

kah kah kah ..ambik kesempatan le tuh hehehe ..