Saturday, July 4, 2009

Ice Age 3

Kusangka cempedak rupanya nangka. memang tak sangka miracle happened today. Aku pagi pagi masa nak pi office dah terbayang kerja sampai kol 9 mlm hari ni. Tetiba anchor user MC. Pastu system macam taik slow plus one of my colleague made wonders menyebabkan project manager happy kami pun tumpang happy la. Terus kol 6 dah boleh balik. Heaven. Masa aku drive tu walaupun jam giler mak datuk aku boleh senyum je sepanjang perjalanan dan layan jln jam tu tanpa merungut. Nikmat dapat balik awal.

Pastu fid dok roger ajak pi tengok Ice Age 3. Misha dah siap sume homework bagai. katanya. Layannnn. Sampai umah je terus nak book guna online tapi asyik lah unsuccessful. Akhirnya beratur beli tiket kat kaunter. Dapat seat 2nd row from front. Sib baik tiket 3D ada lagi.

Lepas beli tiket terus ke Tony Romas for dinner. Masa nak ke Tony Romas tu nafsu melantak memasing tahap maksima. Fid kan pose. Memang lapor la kan. Aku? lu pikir la sendiri...he he he. Kononnya nak dinner kat situ pastu for dessert nak pi Chocolate pulak. Konon lapar sangat la. Tapi time makan terkial kial nak habiskan. Dessert ntah kemana. Sumenya salah EJ la. Ngada nak order gak fish & chips pastu aku yang kena habiskan. Melepas nak makan German Strudel yang maha satanem itu.
Biasa kids dapat game paper ni. Biar diorang duduk diam kejap walaupun 5 minute.
Kat Tony Romas aku suka bangat dengan roti ni. Very soft dalamnya. Ej was on the line dok wish Besday kat Ayah Zam. Besday yang ke 24 tahun katanya. Muda setahun la dari aku.

Enak sekali ini bread..katanya Ej.

Black coffee. Sumber anti oksida kata Maya Karin.

Fid punya - Rice and marinated chicken. Nampak cam plainkan. Tapi sedap.

Aku tak sure drinks bottomless ke tak kat sini. Tapi yang tu pun tak habis. Gelas cam giant. Talking about bottomless drink ni. Aku masih berdendam dengan Chillies kat Mid Valley tu. Masa pi dengan Zamreen, masa dok mintak refill. Diorang bagi ais 3/4 gelas pastu apple juicenya 1/4. Baik tak payah dok mention bottomless chillies oi. Bikin aku geram aje. Nak cepat kaya ke apa.
Fid dah tak sabar nak makan.


Ni aku punya. Entah apa ke nama sandwich ni. Marinated chicken. Salut dengan cheese and ada beef bacon. Rasanya sangat lah sedap.


Ej ordered fish and chips. Patutnya dia share yang fid punya tapi dok ngada nak fish and chips jugak. Dapat la celery and carrot cicah white cream sauce yang sedap.

Close up sikit...yummy yummy.

Fish and chips. Lembut fishnya. Teringat kampung halaman kat UK.


Chips tak habis.


Rice tak habis. Patutnya rice tu untuk EJ makan dengan Fishnya tu.


Pingan sapa lak ni. Almost licin...macam biasa.


Peminat kopi. Ada umph.


Mentos buat lubang kat gigi.



Lepas habis movie konon nak cari tempat minum. Nampak pekerja tengah siapkan fountain ni. Design zaman 60an. Masa aku kecik kecik dulu ada roundabout kat Pekan PD. Macam ni la rupanya fountain kat PD tu. Tak menarik pada pandangan aku. Old fashion. Akhirnya beli drinks kat 7Eleven jek. Pastu balik.

2 comments:

Ejin said...

teringin fish and chips yang dekat rumah lama aku kat Jesmond Road huhuhu biler lah nak jengah kampung halaman ku lagi

ehhhh ice age tu ok tak?? ngko dok citer makan (yang membuat aku lapar gilos la nie!) tapi satu apa tak citer pasal movie ...

fendifid said...

movie tu dok ambik tajuk je...kah kah kah. aku rasa biasa biasa je...story line repeat...sid dok buat degil create masalah. Kengkawan dia selesaikan masalah. takde yang special sangat. tapi biasalah cartoon tu cantik cantik. kalau tgk 3D memang best. Ada gak lawak lawak sini sana.