Saturday, October 3, 2009

Caya la...

Hari ni di mulakan dengan keadaan sikit kelam kabut. Jalan jammed tak pasal pasal. Tak tahu kenapa. Mulanya kami plan nak pi ronda KL pi tempat lain tapi terpaksa di batalkan sebab earthquake. Takut nak pi tempat bangunan tinggi tinggi. Pastu masa pun tak cukup. Tapi memang ada plan nak pi Great Easten Mall untuk beli cake kat Chocolate Cake Competition. Ada 13, 5 star hotels bertanding. Acara mula kol 2pm. Kami sampai 2 something. Aku takut susah nak dapat parking aku drop Fid and Ej dulu. Konon nak suruh Fid ambik gambar gambar cake dulu.

Lepas aku park kereta aku terus cari Fid and EJ. Jumpa je diorang, Fid sound kat aku EJ was selected to become "JUDGE" for the competition. I thought Fid was joking. Repeatly aku asked HAAAAA??? Fid pun dok ulang cakap diorang memang ada kids yang akan judge cake cake tu. Tak caya? Kena jugak percaya. Kami semua kena ke tingkat 1 kat satu cafe tu memang dah tersedia berpiring piring cakes yang lazat lazat tunggu untuk di ngapkan.

Kisahnya NTV7 selected 8 kids untuk jadi judge which represent 50% of the total marks. Lagi 50% come from Professional judges led by Chef Wan.
Tu dia cake cakenya. Ini pun separuh je. Ada lagi dok bersusun dalam kotak.
Ej yang gubra biler diorang suruh dia take a seat.

Antara kids judges.


Ej dah boleh senyum lepas tengok member lain cool aje.

Fid - "Apsal la diorang tak select aku? Habis sume cake tu aku ngap ngap ngap.


Ada foreigners jugak jadi judges.

Ha...yang ni Professional judges. Yang aku kenal Chef Wan dengan Kudsia Kahar je. Lain lain tu sume aku tak kenal.

Kid Judges yang represent 50% of the total marks.

Judge EJ.

Sedapnye...

Pastu cake yang sedap sedap kalau nak tapau pun boleh. Sebab diorang memang sediakan container. Aku pesan kat EJ mana yang sedap tu boleh ambik bawak balik. Sebab diorang di pesan suruh rasa sesudu 2 je. Dah tu 13 cakes kena rasa. Kalau makan banyak kang muntah lak.
Pastu Ej memang time ni la pulak sangat mendengar kata. Time lain selalu nk degil. Memang cake yang dia suka je dia suruh kakak kakak kat situ tolong masukkan dalam container untuk tapau. Mana yang dia tak suka dia biarkan aje. Aku dgn Fid yang tekulat kulat tengok cake cake tu di buang begitu saje. Membazirnya. Akhirnya Ej ada 2 container je. Sedangkan budak budak lain bungkus sampai 3-4 container. Itu pun yang 2nd container tu aku suruh je dia tapau walaupun dia tak suka. Sayang cake cake tu di buangkan. Pastu bila balik. The first container yang ada cake yang EJ suka memang sume sume maha sedap. Yang 2nd container tu kureng sikit. Ada rasa masam lemon la...cinnamon la...ginger la. Ej cakap ada satu cake tu...letak cempedak. Yang tu dia tak ambik.
Nanti kat NTV7 maybe ada la keluar pasal event ni untuk kids club diorang. Katanya around 9am hari Sabtu dan Ahad. Tapi tak sure la biler keluar kat TV. Memang ada 2 cameraman dok shoot sana sini. Kalau korang tertengok, snapkan la gambar TV tu.
Ada banyak lagi gambar cake masa event tu. Nanti la aku postingkan.

15 comments:

Ejin said...

cayo lah misha!!! that was excellent ..tapi awat bawak sket sangat ..bawak le banyak2 balik rumah ...sure daddy and mummy terkilan tak dapat rasa kek yang ada cempedak tu!

Mard said...

kek yg letak durian takde ke?
hehe
(if ada pun, aku takkan makan nye...)

Ejin said...

ehh talking about durian, aku baru je makan durian ...sedap!!! But aku tak akan makan kalau durian tu dicampur kat lauk or bubur or any other dessert ...tapi kalau tempoyak plain, digoreng ngan bwg and ikan bilis ..then aku makan ...

Eat said...

Kelakar sungguh mummy & daddy terkilan tak dapat bwk balik 13 containers!!
Cayalah Misha!!

So, cake mana yg menang, tak cite pon?

fido said...

mau nya tak terkilan Eat?? Dah ler aku lapo sgt, kol 2pm tak mkn lg. Dok melangut tgu dia mkn kek yg nampk maha sodap tue!! kah kah kah!!!

fido said...

klu korang nkg tgk gambo2 some of the cakes yg smpt aku amik td- i've posted them in my blog. Enjoy viewing 'em!!!

fendifid said...

13 cakes tu sume sedap sebenarnya. 5 star hotel punya chefs yang buat cakes tu. Masalahnya EJ dgn aku yang plain. Tak adventorous. Asal ada benda lain sikit di masukkan dalam cake tu...dah tekak ni reject.

EJ said...

thank you semua aunty and uncle!!! boleh lah juga misha nak try habiskan.... tapi tak jadi...
nak dengar satu cerita??? adalah satu cake tu dalam tu ada cempedak... nak muntah misha dibuatnya...!!! tapi yg sedap semua misha tulis 1OO markah. kat sana juga misha dapat kawan melayu yg bernama Iman. masa tu kita orang sudah habis rasa cake, kita orang borak sementara nak tunggu dia orang nak bagi cake yg seterusnya. Iman cakap "agak-agaknya boucher apa yg dia orang nak bagi???" ej jawab "tak tahu???" yg tak sedap kita orang tulis markah yg menurun.... KESIANNNN.........

Ejin said...

hai EJ - you did great girl! Mama ejin bangga dapat anak angkat yang taste macam nie ..hehehe so, apa perasaan dah jumpa artis kesayangan???hehehe

EJ said...

apa lagi mama ejin happening aaa... misha.. gabra oooo... masa nak amik gambar masa dengan ARTISSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS......... YAHOOOOOOO....

Liz Duan said...

well done misha....lain kali mengorat mat saleh ok...opppsssssssssss

fendifid said...
This comment has been removed by the author.
fendifid said...

masa mula baca komen Liz...aku dah puyeng tak faham. Mesti Kak long ni salah konti. memang sah la tu tetiba suruh misha ngorat mat saleh kat posting pasal cake. Mana ada cerita boyfren sume. Liz salah faham dengan komen EJ pasal "Iman" tu ke? Who is the girl yang sit in front of EJ. Yang pakai serba putih tu.

Liz Duan said...

ler i tot iman is a boy...tuttt...sorry misha

fendifid said...

kah kah kah...dah agak dah.