Monday, October 26, 2009

Kopitiam 3

Tak puas puas lagi aku buat posting pasal Kopitiam. Sebab dah itu je tempat di tuju sehari dua ni. Nak buat camnekan. Layannn.

Saturdaynya aku balik Pd hantar mak dengan kakak aku. Sejak posting kopitiam hari tu lagi aku dah jangka Fid akan nyanyi mintak aku drive dia pi kopitiam ni. Masa on the way balik PD tu kami singgah la. Memang time minum petang pun. Masa nak balik dari PD pun Zamreen ada roger roger suruh kami singgah kopitiam ni tapi tak sempat. EJ pun dah tidur dan esoknya dia periksa. Tak leh nak lepak lelama. Lain kali kena buat trip dgn Nuarlin sekali. Meriah Kopitiam ni kena serbu nanti.

Sign board ni yang mahal. Kang orang tak tahu lak kopitiam mana satu yang terkini jadi favourite fid sekarang ni.
Kopi O special. Kali ni serdak dia kurang tapi rasa tetap power.

The reason Fid dok nyanyi nak mai sini. Ubi rebus dengan kelapa, Ubi goreng dengan bawang goreng dan lempeng kelapa makan dengan sambal yang satanem sesangat. Sehingga menjilat jari. My sister selalunya cerewet kalau makan sambal tumis sebab dia kureng sikit sambal yang komersial sebab manis manis katanya. Tapi sambal tumis di sini dia pun kata sedap. Layannn. Tak cukup lagi ada.


EJ dok kat meja lain dengan cousin dia. Pastu ngendeng kat meja kami cilok keuh teow sup aku.

My mom memang sejak dulu suka sangat makan ubi rebus. Masa zaman kanak kanak dia masa time perang Jepun dulu kan hari hari makan ubi rebus. Tapi kami tak bagi makan selalu la. Tak sesuai dgn keadaan kesihatannya sekarang. Ambik seketul kecik je buat rasa. Lain sume fid balun...lariiii.

Sikit je...buat rasa...katanya.
Lempeng pun licin.
Pinggan tu sume dah kosong dah.

Sedap ke Acik? Tak offer pun.

Mau nya tak sedap! This is the second cup. Konon konon dia pi basuh tangan sempat order satu lagi senyap senyap. Tahu tahu je kopi o mari satu lagi. Jugak yang special.
Masa kat PD. Petang pi basuh kereta. Masa tu Ej dok nyanyi mintak aku bawa dia pi jenjalan. Plan baik punya nak pi pekena mi mamak kat pasar PD lama tu. Tapi tutup pulak. Nak pi pekena cendol dengan rojak habis la pulak.
Terpaksa la pi Kopitiam Pak Lang.
Malas nak order chicken rice sebab nak minum petang je pun.


Aku memang plan asalnya nak singgah je kat kopitam ni nak tapau roti bakar ni 1 buku. Tapi kedai mi dah tutup belasah je la minum terus kat sini.

Shafique pun ada sekali. Ej dok sibuk melayan dia. Tak banyak kerenah.


Breakfast set. RM3.60. Kalau kat kl...mesti double harganya. Fid lak order roti kukus. Sambil minum dan makan dok sibuk mention kopi o special. ha ha ha ha. Kerap la kami ke Bangi lepas ni nampak gayanya. Layannn.

3 comments:

Liz Duan said...

lama aku tak makan roti bakar...

fendifid said...

de toxin program nko tak boleh makan roti ke?

Ejin said...

sedapnyer ubi rebus tu!!!! masih teringat kat kopitiam kat stapak yang terus tutup lepas kiter pi aritu!