Sunday, October 4, 2009

Betul ke???

Last Friday Uni Mate aku roger roger ajak lepak. Pastu yang sorang tu kata nak open table balanja kengkawan makan nasi kandar. Kami lepak kat Restoran Kassim Mustapha kat Doraisamy. Baru 2 bulan beroperasi restoran ni all the way fom Penang.
Aku sampai dulu. Nampak ramai orang makan nasi lemak ni. Tapi aku dah aim nak makan Nasi Kandar. Aku tunggu punya tunggu...lama sesado diorang nak hantar nescafe tarik. Padahal ada 3 pak cik yang baru sampai dah dapat dulu air. Aku still dok tunggu gak. Restoran ni masih kekurangan pekerja. Tu yang lambat tu dapat air. Aku siap sound sudah 1 jam saya tunggu air tak sampai lagi. Padahal baru 15 minit je.

Dapat je air aku terus bangun (air tu untuk cop meja tu la...to tell orang lain table is taken) pi ambik nasi kandar.
Rstoran dari tepi.




Ni dia hidangan hamba. Telur sotong, kobis dengan kambing. Kuah campur. Dapat je food kawan aku pun sampai.
Member :- Ohh hang dah pi ambik makanan dulu ka?
Aku :- Ingat korang sume lambat aku malas nak tunggu sorang sorang. Lagipun lapar la tak makan lagi.
Member :- Tapi hang dah salah ambik combination. Kat sini hang kena try nasi dalca. The best in town. Nasi Kandar tempat lain ada lagi baik punya.
Aku :- La ye ke? takpe aku makan lauk je nanti hang oin untuk aku.
Member :- Cantikkk.
Tak lama lepas tu kengkawan lain pun sampai. Member aku orderkan nasi Dalca. Nasi dalca ni nasi minyak, kuah dalca, ayam gulai atau ayam kicap dan ada sambal kelapa goreng.

Tu dia...Satanemmmm.

Yang ni ada sambal kelapa goreng. Tapi sayang sikit nasi tak panas hari tu. Kami terawal sikit.
Pastu member aku buka rahsia kenapa restoran yang origin dari Penang makanan sedap sedap.
Member :- Hang tau ka apa diorang punya rahsia?
Kengkawan yang lain :- Entah...rempah ratus kot.
Member :- Bukan. Tapi rahsia dia "Air"
Aku :- Air apa?
Member :- Air...Air untuk depa masak makanan tu.
Aku :- Biar betul.
Member :- Hangpa tak tahu hangpa pi tanya sama owner dia. Depa masak guna rempah sama tapi guna air kat KL rasa tak sedap. Hangpa pi la investigate kalau tak percaya.
Pastu member aku listkan beberapa nama restoran yang dia tahu diorang angkut air all the way from penang untuk masak makanan kat restoran Nasi Kandar diorang tu. Dan this statement di sokong oleh 2 lagi member aku yang memang origin from Penang. Yang non penangete macam aku dan sorang lagi fr Johor...terkejut cam tak caya je.
Korang rasa cam mana? betul ke?

5 comments:

Ejin said...

nie le first time aku dengar ....yea ke???

fendifid said...

tadi member office aku ada kata benda ni ada keluar dalam newspaper. Dia pernah baca.

Ejin said...

ooooooo gitu ....

Liz Duan said...

air ape???

fendifid said...

Air paip la guna untuk masakan.