Thursday, October 22, 2009

Terliuq lagi

My fren asked me whether I have tried makan kat Kedai Asam Pedas Melaka somewhere near Wong Solo Taman Dagang. Rasanya tak pernah but I told him ada satu kedai Asam Pedas Melaka kat Kampung Pandan near Satay Station. Since sebelumnya kami makan Bihun Sup je perut pun dok nyanyi lapar after 3 hoursnya, he suggested pi makan Asam Pedas.



Since I have tried yang kat Kampung Pandan dulu pi dengan Fid, we have decided nak makan kat situ. Bagi my fren try pulak.





Gambar kedai Asam Pedas Melaka kat Kampung Pandan. Sila la pilih sendiri ikan apa nak. We chosed ikan pari dengan ikan merah. Both pun sangat fresh.


Diorang masak sekali ikan pari dengan ikan merah tu guna mangkuk tanah liat ni. Tengok je dah tahu sangat sangat sedapkan.


Sedap sampai my fren tambah nasi. Penat je kata nak diet. Takde maknanya.


Package kat sini dapat sekali ulaman, sambal belacan dan telur asin.


Yang ni order lain. A la carte.

My fren : Yang ni wajib kena order ke?

Aku : Tak la...aku tengok sume meja dok order...aku ikut je. he he he. Licin...

Lepas dah makan tu...memasing dok compare dengan asam pedas kat tempat lain. Pastu both agreed Asam Pedas kat sini memang antara yang terbaik. Pastu siap plan nak ke Melaka lak pi makan Asam Pedas kat Jeti yang Maha Power tu. Banyak kali la aku ke Melaka pas ni jadi pemandu pelancong takde gaji...tapi dapat makan free. Aku sanggup...no hal.
Dah kenyang...bayor pastu pi rounding kat taman dagang cari kedai Asam Pedas Melaka yang satu lagi yang member aku mention tu. Dah jumpa and next time nak try kat situ pulak. Pastu kat Taman apa ntah depan Ampang Point ada satu lagi Kedai Asam Pedas. Banyaknya kedai Asam Pedas dok tunggu aku pi review.
Tokey Asam pedas kat Kuantan yang trauma biler daun kesum takde stok di pasaran bila pulak nak panggil aku buat review Asam pedas dia tu? Motif???



Kalau tak caya Asam Pedas ni sangat sedap...tgk video ni. Kuahnya yang mengelegak dok calling korang mai la try aku...mai la try aku...he he he. Sila la terliuq lagi. Pada yang berangan nak jadi Duta J tu...sila jangan baca entry ni. Takut kempunan nanti.

7 comments:

zamreen said...

Haiii... Dah sampai hujung posting pun sempat nak ngenakan kami!

Liz Duan said...

Reen, Duta J ape????

sedap lah asam pedas tu nampak nya...by the way, telur dadar tu macam GU utk asam pedas..kicap lagi satu.....mak aii meleleh ayaq liuq weeeeiiiiiiiiiiiiii

Eat said...

Tak reti aku makan asam pedas ni..
Nama pun asam pedas, dah semestinya lah masam dan pedas,
so, what;s the big deal??

hehehe...

zamreen said...

Liz, 'J' is for jusmate, the diet drink tu... saje tau fendi tu.

Haiii, i yg tak minat asam pedas ni pun terliur tgk kuah dia tu...

fendifid said...

tak minat asam pedas...terliuq?? siap roger aku tadi tanya direction. Siapakah? Tapi kesian kedai tutup la pulak...Apakah??

zamreen said...

tulah pasal org x minat asam pedas bleh teringin nak try. apakah???

Liz Duan said...

mende lah theory si eat ni...in between asam dan pedas tu macam macam ada....jusmate ni increase intimacy ke??he..he..he..bunyi nya lebih ke arah tu