Thursday, February 4, 2010

Jom Makan.

Korang kalau takde selera nak makan..sila jamu mata dengan gambar makanan ni lepas tu mesti berselera nak makan. Aku buat sekali arung je la senang sikit. Friday nite mak cik sebelah umah hantar kueh bakar ni panas panas. Fid order untuk ayah dia dan order extra 3 untuk bawa pi trip makan angin. Masa dapat tu...bau dia je dah memanggil manggil aku makan. Tambahan puilak kueh tu panas lagi...fresh from the oven.

Bila panas...isi dalam lembut dan cair sikit...nak makan pun guna garfu. Dengan luarnya garing. Fuh...meletops.
Jamu la mata.

Hari Khamis lak kalau tak silap aku la...aku habis meeting terus nak balik umah. Dengan cuaca yang panas giler...aku singgah restoran dulu pekena Jagung Ais ni...Nikmatnya.


Pastu aku order mee jawa. See...takde ayam goreng. Ejin je yang biler order mee jawa dapat ayam goreng. Lebih lebih lagi part peha. Apakah?
Tapi yang musykilnya takde binatang. Cuma ada tahu, toge, daun bawang dan cili hijau. Sebab tu mee jawa ni lagi sedap kalau buat sendiri sebab boleh letak isi daging or tulang. Bila la nak dapat rasa mee jawa kak long.

Beberapa hari lepas pulak pi Great easten mall. Fid nak beli barang kat situ. Singgah dinner kat The Cozy Corner. Aku masa tu perut tak berapa sihat aku share je la apa yang Fid and Ej ordered. Tapi aku order Jasmine tea. Too strong la tea ni...tak sesuai dengan aku. Jenuh aku nak perabihkan.


Sup sayurnya besar bagak padahal 3 orang je nak makan. Udang masak cili and kailan ikan masin. Tak habis...sebab aku makan sikit je. Ej belasah udang je.

Semalam lak...ada meeting kat Damansara lagi. On the way tu singgah makan kat Linda Onn's Chicken Rice shop. Aku dengan member tak lapar sangat sebab dah makan bihun goreng free masa breakfast. So we decided to order stew tulang ni. Kalau kat Singapore popular known as sup tulang. Yang kat Beach road Singapore tetap terbaik.


Guna straw sedut sum sum tulang tu....Satanem. Sesapa yang teringin sangat nak layan sup tula ng kat singapore kalau rasa rasa lambat lagi nak dapat ke Singapore...pi je ke Linda Onn's restaurant. Boleh je layan.
Harap harap korang lapar lepas baca posting ni...sebab aku yang tulis pun lapar gak. Nak pi makan roti sambal kering dengan white coffee. Layannn.

6 comments:

Ejin said...

OMG!!!! Terliur aku ...that kuih bakar from your neighbour mmg SEDAPPPPPPPPPP

zamreen said...

Ejin, me too!!! yg lain x tempting sgt, tp kuih bakar tu cam terasa pulak mkn panas2 sedap tuh!

Ejin said...

hehehe at least I am not alone ...Reen, aku pernah beli kuih bakar neighbour dia nie ...sedap!

Liz Duan said...

fend, ni makcik yg langgar kete aku ke? kata kat dia nak aku maapkan anak dia hantar 4-5 buku kat kuantan...one of my favourite kuih bakar

Eat said...

Napa kuih bakar makcik tu mcm kerdil sikit saiznye?

Ais Jagung tu rasanye dah setahun lebih aku teringin.. huu huuu...

Liz, nanti masa makcik yg langgar keta kau tu hantar, jgn lupa pas resit workshop sekali! hahaha

Liz Duan said...

...eat, email kiteorg kau just highlighted and delete yer...???..makcik tu dah bayar ok....say sorry to the makcik...mintak ampun!