Wednesday, February 10, 2010

Cote D'or - Lait Noisettes

Are you a fan of chocolate? What is your favourite chocolate? Even though I am not a big fan of chocolate but I do have 1 brand as my all time fav choc that is COTE D'OR. It is a belgian chocolate bar introduced by my Uni Mate few years back. (few sangat la kan...kah kah kah)

Biler dia tahu aku nak naik ferry ke Calais France, dia kirim mintak belikan dia choc ni kat duty free. I bought for myself juga and since then terus suka, asal nampak je chocolate ni kat Airport. Aku tutup mata tak tengok harga, dan beli. Now you don't have to go to the Airport untuk beli chocolate ni because I saw Jusco Setiawangsa pun dah ada jual dah. But they sell it RM20++ for each bar. I like it sebab tak manis sangat...tak pahit...and kacang bersusun rapi tunggu di ngap. Tak caya tengok ni.

Sedar sedar je habis 1 bar di kerjakan. Berebut rebut dengan EJ. Tak aci tau dia tu...like her mummy sume chocolate pun dia suka...boleh je belasah. Aku makan chocolate ni je and very few yang lain. What I mean is very less choice than her so jangan la kacau Cote D'or aku tu kan kan kan. Tetiba je nak jadi tamak...kah kah kah. Acah je...aku share je dengan diorang berdua. Macam peribahasa Banyak sama di lahap...sikit sama di rasa. (sendiri reka)
Sambung kisah kat Calais, Makanya bershopping lah chocolate masa kat duty free di atas ferry tu macam nak buat stock setahun. On the way balik ke Uni masa in the cab, the cab driver asked me and frens buat apa pergi Calais. Then I told him beli chocolate and croissont. Kah kah kah. Dalam hati dia gelak "macam takde kerja lain nak buat budak budak ni". Then he asked me what sort of chocolate I bought. I told him mostly belgian chocolate. Then he said, even though a lot of people claimed that belgian chocolate is the best in the world but not for him. He preferred Swiss Chocolate.

To prove whether what the cab driver tu said betul ke tak...I bought swiss chocolate to try it myself. Contoh swiss choc macam kat atas ni kat duty free RM24 per bar. Kalau bukan kat duty free...jadi Rm30++ la kot.
Adakah citarasa aku sama dengan cab driver tu? A BIG NO...I would say. Sebab aku still rasa Cote D'or tu lagi sedap...sangat sedap...very sedap...especially bila makan sambil buat posting ni mulut kruk krak kruk krak kunyah kacang dan chocolate tu. Satanemmm.

6 comments:

Liz Duan said...

kite tak pernah rasa nya beli jenis bar cam ni..selalu Daim, Kinder Bueno...and those mini Celebrations -campur segala bagai..itu ajer...

fendifid said...

dulu rajin gak beli quality street, time out, twix, after8 (fid punya fav) dan sewaktu dengannya tapi aku beli je...makan kureng.

Mard said...

i like most brand... yg penting:
1) Fruits & Nuts
2) Dark
3) Mint

haaa, heaven giler....

Ejin said...

yes, aku pun suka this Cote D'or ...start from zaman UK dulu le ..masa my frequent trips to Europe tu yang jumpa this one ...tapi my fav is still home made praline chocolate yang berlambak kat Brussels and Bruges ..terliur sudahhhh

fendifid said...

Ejin...coklat nko suka tu ada jual kat KLCC tingkat 3.

Ejin said...

hehehehe ...ngko jgn..kang aku pi borong, sapa yangsusah ..aku jugak le yang akan makan tak ingat dunia nanti.