Sunday, February 21, 2010

Attend Birthday party di Kota Damansara

Tengahari tadi...after Fid finished work and Ej finished her tuition class, straight we went to Kota Damansara to attend besday party anak member aku. Diorang buat kat Pizza Hut. Party started at 1pm. Kami lambat...sampai ke terus ngap ngap dulu.


Ej cam biasa la...bukan reti nak makan dulu...sibuk main. Grrrrr

Get ready for the first game...musical chair. Acara wajib kalau buat besday party kat fast food restaurant.


Siap ada yang nangis nangis biler kena keluar. Bukan nangis sebab tak dapat hadiah...tapi nangis sebab malu.



Sume ni...muka set set yang kalah.


EJ cam ye ye ooo je.

Ni lak preparation for 2nd game...passing balloon. Adam ni berjaya sampai ke tahap the last two. Bravo Adam.


Kalah lagi...dok tak reti diam...tak concentrate...kejap je dah kalah.


Masa pun dah time...skipped the 3rd game...terus ke acara potong cake.


Tetiba je EJ ada kat situ. Lepas dah makan cake...terus sume balik.
Kami singgah IKEA beli meja untuk aku letak laptop ni. Ni tengah merasmikan meja tu la. Kalau tak lenguh pinggang biler nak buat posting.
From IKEA lak kami ke Tesco Cheras. Adik aku, kakak aku dgn mak aku ada kat sana. Shopping. Aku sampai ke terus pi makan dulu.
Aku makan mi ni. Nama dia ada smthg smthg FUN...tak ingat...tapi member aku panggil mi ekor tikus. Dulu kami selalu makan kat Desa Pandan. Lama dah 10 tahun lepas. Tak sure kedai tu wujud lagi ke tak. Sedap mi ni. Since aku puasa cendol...aku order Red Bean super ni...bersepah red beannya...Satanem. Aku memang suka red bean.


Ej order cendol...dengan sizzling yee mee. Aku tak tahu cendol tu sedap ke tak...tapi nampak cam tak sedap...sebab cendol hijau tu keras.

Fid makan mi bandung beli kat stall Linda Onn Assam pedas. Air lai chi kang...tapi takde benda. Kosong je lai chi kang dia.



Adik aku order mixed fruit snow ice ni. Sedap katanya.


Makan lak adik aku beli nasi ayam penyet dengan ikan bakar from Linda Onn Asam pedas stall jugak. In 1 word...HAMPAS. In many words...Nasi ayam penyet tu kalau banding dengan Pak Chi Met...macam auto space dengan tasik....tak terbanding. Lagi haru tu...ikan sungguh la tak fresh...bau macam kerang dah lama. Alangkah bagusnya kalau Linda Onn sekali sekala buat spot check kat cawangan ni.

Lepas dah kenyang...Ej layan basket ball game ni. Nak main game lain cam hampas. Ada la yang playground tu...malas aku nak bagi dia masuk...sebab masa kat IKEA dia dah masuk playground...tapi biasa la...mana reti puas dia ni.

Lepas tu beli barang barang sikit untuk ronggeng esok.


Pastu chow balik...pasang meja yang beli kat ikea. Sampai 3 orang sok gotong royong pasang.

6 comments:

Liz Duan said...

jom gi makan pak cik met bulan 8 ni

fendifid said...

bulan 8? nko salah type ke?

zamreen said...

mee tikus tu a.k.a 'lou shi fan'... 'lou shi' itu ialah tikus ye. kerana bentuknye similar to ekor tikus :)

Liz Duan said...

betul lah bulan 8

Ejin said...

ngko pi Bandung lagi???

aku punya quota jala2 dah full ...mak aku bising dah ..

and that mee ekor tikus looks yummy tapi kalau aku makan, korang jgn sebut tikus - geli!!!

fendifid said...

yes...loh see fun...masa kat kedai tu...tulis. ekor tikus pun ekor tikus la...janji sedap,.

kak long...aku ter confius dengan wong solo...ingat nak nak belanja aku wong solo...apsal nak kena tunggu bulan 8...tu yang ingat nko salah type.