Thursday, February 11, 2010

Routine Tahunan.

Saban tahun...asal dapat je surat surat ni...meaning another round of misery. Bukan la teruk sangat tapi kemalasan melampau pasti melanda saban tahun. Malas sungguh nak kira itu ini...cari...compile sume resit dan lain lain untuk update dalam tax form. Sejak tahun lepas aku guna online. Yang aku tahu...kak long punya sume Duan urus kan. Betul tak? Tapi aku belum dalam EA form lagi. Dan biasanya biler dah nak dateline baru la kelamkabut aku update...last last minute baru semangat mari.

Dulukan sejak kerja...1o tahun aku tak declare. Sumenya sebab terpengaruh cakap senior kat Ofis yang kata ada pcb tak declare pun takpe. Sangat sangat salah ok ini statement. Kalau sesapa yang belum declare tax...pergi la declare cepat cepat...sebab boleh nangis tengok amount dendanya bilar lambat declare tax ni. Belajar dari pengalamankan.

oklah...selamat mengupdate tax ok...kengkawan.

3 comments:

Ejin said...

aku last year start pakai online ..this year dah dapat le surat tapi mcm ngko jugak le...selalu tunggu dah dekat2 dateline baru nak buat! pastu kelam kabut ....

Liz Duan said...

biasa lah...aku duan yg buat tapi last year aku isi sendiri lah aku punya...buat together lah....brg brg insurance--bil buku aku yg kumpul...duan cuma agih agih kan sapa claim or amik apa to minimise taxable income...
kawan kau yg nasihat gitu tu antic giler....kah...ka..kah..

fendifid said...

sib baik tahun ni boleh copy cat je from tahun lepas.