Friday, February 26, 2010

Tudung Obsession

First of Salam Maulidur Rasul kawan kawan semua....and sorry sebab bagi kesedihan for those yg baca my yesterday's posting...addooiii i was crying doing that posting...seriously...kadang akak memang cememeh:)
My boys tanya nape mummy ni..told them mummy teringat Atok Mok...then Afi tanya, "Tok Mok tu baik macam Aki tak?" I answered him, "Yup"..Aki -my FIL is one with a purest heart, baik sangat orang nya...anyway my arwah Atok actually called Afi , "Ali" ---Ali fits his era better:)

My hubby is outstationed this weekend (sampai Ahad)...so this morning went to the market with Bibik and coming back i remember that i just bought a new tudung-hanger from a friend, thus another "kemas mengemas" project!****this is the new hanger---cool jugak kan, save tempat--kena order another one*****
I started wearing tudung back in August 1999 on my very first day at HLB Kuantan. When I was at HLB TDI, i was with skirt and all:D. Deciding to move to Kuantan was not an easy decision, we just keep our faith that with a good Niat.. HIJRAH will benefit people in many ways...and after many years putting it on hold... I did it at last~~~bertudung~~~
****bukan senang tau gagah pakai handphone tangkap gambar ni..zoom ala ala manja jer****
So since then i have experimented many style of tudungs...my first few tudungs was more like a Mat Saleh's scarf for the neck....bought from Tie Rack...ngam ngam sampai neck ajer..and i actually tie the end around my neck like a ribbon...haiyo macam gaya mat saleh nak tengok lumba kuda...kah..kah..kah...kelas you! I have no idea where are those tudung now...satu pun tak de...must have given to someone..

I had my moment with Bawal...but somehow ..me and bawal just cant get along well...you guys should know that i am a trouser gal (girl ke?) and baju kurung is once a week affair...I think Bawal suits baju kurung better and teachers?....somehow lah that's how i feel about it;)
I prefer Chiffon with beads better than bawal for baju kurung...
****yang Chilli red tu yg oldest--it's my selendang masa kahwin, the day before nikah tu tangkap gambar utk gambar kad nikah pakai selendang tu lah***************

So most of my bawal, i have given to a dear friend-- and actually i was thinking another round of hand me down when Anne told me last week to keep them for her...she said she loves bawal...so am keeping for her.

There were also Donatello, Valencia and Mortada...these are my old time favourite....love the design and the fabric....Yang lama tapi macam cool ajer still kept until now biar pun tak pakai...yg tak berapa kena dgn jiwa dah sedekah kat member.

****Tudung CT******

Then Ariani came to town middle of last year kot....and Tudung Indon was nicely translated into Tudung Ekin... i fall in love...and it becomes an obsession ...Tapi still ada hikmah nya tau coz the Tudung Tiara that i wear is actually labuh lah dari yg biasa dulu...sedap kan hati ni yeeeehhaaaa....rasa bila beli tu dapat keredhaan ajer ...boleh?

The main problem sekarang...yg suka sekarang cuma yg dalam drawer saja...yg gantung tu semua macam kureng ajer except for "Tudung Siti" and "Tudung Dubai" and yg dlm drawer tu sikit ajer ...kesian kat kite.

By the way...mmg hobby kite susun tudung ikut colour scheme.....best jer lepas kemas...:))) Dah nak tidur ...panas sgt cuaca ni.

4 comments:

fendifid said...

ingatkan nko nak buka kedai ke apa.

Liz Duan said...

kalau ada flea market kat kuantan , nak aku buka booth

Ejin said...

aku pun ingat nak buat jualan kat blog nie ....mana le tau kan ....

Mard said...

tu dia.... lagi banyak dari mine. hehe... i prefer bawal, coz yg lain, tak reti sangat nak pakai...