Thursday, February 4, 2010

Limau Mandarin

Dah lama tak dapat limau free. Dulu company lama siap bagi sekotak besar. Fid pun selalu dapat dulu. Tapi la ni kalau nak makan limau ni kena la beli sendiri. Masa kat Jusco dok sibuk beli jajan before trip ke Genting dan Kuantan aku terus sambar sekotak. Pilih grade A punya sebab nak nak yang manis manis.

Memang layan limau mandarin ni tapi kalau banyak sangat takut batuk pulak sebab buah ni heaty katanya. Maka terjadi la conversation yang ni. Sambil sambil tengok tv.
Aku : Panaskan buah limau ni. Makan banyak karang batuk la pulak.
Fid : I only ate two. (cepat je dia jawab)
Aku : Me too! But I saw half of the box already gone.
Pastu sama sama gelak. Memasing tak nak ngaku dah belasah beberapa biji sorang. Lagi 10 bawa pi trip makan dalam keta. Masa kat Genting dengan sejuknya...nikmat makan limau ni.

Motip - takde ke sesapa nak hadiahkan fenfid limau mandarin sekotak dua?

7 comments:

Liz Duan said...

setakat ada darah darah manja keturunan chinese tu tak yah lah mengada tunggu org bagi limau...gi beli sendiri

Ritchie said...

Fendi: Mau extra limau ka? Nanti aku pi kutip kat Fairy Memorial Park (kubur cina) kat ngan rumah .Hhahaha

fendifid said...

Richie...kalau nko rajin apa salahnya.

Ejin said...

aku setuju komen Liz!

Eat said...

kesiannye... kat bilik aku ni ada 2 kotak.. nak ke??

Liz Duan said...

hi eat, welcome back!

Eat said...

Ceh!